80درصد ساختمان‌های اداری و امدادی تهران در برابر حوادث مقاوم هستند

گروه مسکن- مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه استان تهران گفت: با توجه به حساسیت بالا بودن میزان مقاومت ساختمان‌های امدادی و اداری تهران به ویژه در مواقع بحران، در‌حال‌حاضر مقاوم‌سازی ۸۰درصد این مکان‌ها انجام شده و ۲۰درصد مابقی نیز تا اوایل سال آینده انجام خواهد شد. مهندس محمود باقری، در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای‌اقتصاد، پیرامون وضعیت مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکونی در تهران اظهار کرد: اگرچه مقاومت‌ ساختمان‌های مسکونی تهران در برابر حوادثی نظیر سیل و زلزله وضعیت مناسبی ندارد، اما با اجرای دقیق طرح بیمه حوادث در ساختمان‌های مسکونی، انتظار می‌رود مقاومت این سازه‌ها طی سال‌های آتی پیشرفت مطلوبی داشته باشد.

به اعتقاد وی، تاکنون اجرای بیمه آتش‌سوزی در ساختمان‌های مسکونی در اولویت قرار داشته و در‌حال‌حاضر ۷۰درصد این ساختمان‌ها در برابر آتش‌سوزی بیمه هستند.

وی تصریح کرد: همان‌طور که بیمه آتش‌سوزی برای مردم اهمیت پیدا کرده، باید نسبت به تعمیق فرهنگ مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکونی نیز اقدام شود، زیرا تا زمانی که ساختمان‌ها مقاوم نباشند، شرکت‌های بیمه‌ای حاضر نیستند واحد‌های مسکونی را در برابر حوادث بیمه کنند.

وی با اشاره به حذف پرداخت بخشی از کمک‌های بلاعوض در مواقع بحران از سوی دولت و جایگزینی این اعتبار برای اجرای طرح بیمه حوادث ساختمان‌های مسکونی در سال‌جاری افزود: به دنبال رایزنی‌های انجام شده با شرکت‌های بیمه‌ای، در صورتی که استقبال عمومی از اجرای این طرح صورت گیرد، میزان حق بیمه‌ای که مردم باید در رابطه با بیمه حوادث ساختمان بپردازند، کاهش می‌یابد.

وی اعلام میزان حق بیمه پرداختی از سوی مردم را در اجرای این طرح، منوط به قطعی شدن تصمیمات وزارت کشور و شرکت‌های بیمه‌ای دانست و یادآور شد: در صورت نهایی شدن اجرای طرح مذکور، در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیقی برای مردم انجام خواهد شد.