واحدهای روستایی غیر مقاوم در قزوین بهسازی می‌شوند

معاون بازسازی و امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: ۳۷درصد واحدهای مسکونی روستایی این استان دربرابر زلزله مقاوم نبوده و باید بهسازی یا نوسازی شوند. «رضا صادقی» در گفت‌وگو با «ایرنا»، اظهار داشت: طبق برنامه دولت، ۴۰هزار واحد مسکونی روستاهای استان قزوین به ‌نوسازی وبهسازی نیازدارد که تاکنون ۱۰هزار واحد نوسازی شده و ۳۰هزار واحد دیگر در سال‌های آینده نوسازی خواهد شد.

وی به زلزله هشتم خرداد سال ۸۳در منطقه الموت استان قزوین اشاره کرد و افزود: دراین زلزله شش هزارو ۵۰۰واحدمسکونی آسیب دید که‌تاکنون چهارهزار واحد مسکونی بازسازی و بهسازی شده و دو هزار و ۵۰۰واحد در دست اجراست که در صورت مشارکت مردم تا پایان سال‌جاری به پایان می‌رسد.

این مسوول اعتبار جذب شده برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده‌از این زلزله را ۳۳۰میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال اعلام‌کرد و گفت: از این مقدار ۲۱۵ میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال از اعتبارات بازسازی و ۱۱۵میلیاردریال از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تامین شده‌است.

معاون بازسازی و امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بودجه سال جاری برای بهسازی مسکن روستایی این استان را ۲۳۰میلیارد ریال عنوان کرد.

وی هدف ازاجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را احداث مسکن مقاوم، متناسب بانیاز روستاییان، ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی درمناطق روستایی و ایجاد زمینه اشتغال در بخش مسکن روستایی عنوان کرد.

صادقی، باتوجه به اینکه بهسازی تعدادی از روستاهای حادثه دیده از زلزله بنا به دلایلی، به‌ویژه نداشتن جاده ارتباطی مناسب شروع نشده‌است، گفت: درصورت فراهم شدن زمینه تامین اعتبار از محل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بازسازی و نوسازی مسکن روستاهای باقیمانده شروع خواهد شد.