بیش از 12‌هزار فقره سند مالکیت روستایی در ایلام صادر می‌شود

طبق پیش‌بینی‌‏های به عمل آمده در خلال برنامه چهارم توسعه، تعداد ۱۲‌هزار و۵۶۰ فقره سند مالکیت روستایی در هفت شهرستان استان ایلام صادر خواهد شد. به گزارش ایلنا، مهندس شهبازی، مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، گفت: از این تعداد ۴‌هزار و ۴۳۲ فقره سند در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار تا ۱۳۸۸ صادر خواهد شد که از این تعداد ۸۳۱ فقره سند مالکیت روستایی در سال ۸۴، ۸۷۷ فقره در سال ۸۵، ۸۷۷ فقره در سال ۸۶، ۹۲۳ فقره در سال ۸۷ و ۹۲۳ فقره در سال ۸۸ صادر خواهد شد.

به گفته وی، در مجموع تعداد اسناد مالکیت صادر شده در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار استان در طول برنامه چهارم توسعه به تعداد ۴‌هزار و۴۳۲ فقره سند مالکیت روستایی خواهد رسید.

مهندس شهبازی، در ادامه افزود: همچنین تعداد ۸‌هزار و۱۲۸ فقره سند مالکیت روستایی در روستاهای بین ۵۰ تا ۱۹۹ خانوار در طول برنامه چهارم توسعه در استان صادر خواهد شد که در مجموع در طول برنامه چهارم توسعه تعداد ۱۲‌هزارو ۵۶۰ فقره سند مالکیت روستایی در استان ایلام صادر خواهد شد.

وی افزود: البته بنیاد مسکن استان ایلام با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تاکنون از پیش‌بینی‌‏های به عمل آمده

برای برنامه چهارم توسعه جلوتر بوده است.

شهبازی، هدف از این کار را خدمت به قشر مستضعف و محروم جامعه و به فعلیت رساندن و فعال نمودن سرمایه‌‏های راکد در چرخه اقتصادی کشور، تعیین و مشخص نمودن حدود ملک، کاهش و جلوگیری از تنش و درگیری‌‏های ملکی و قومی، رسمیت و اعتبار بخشیدن به مالکیت‌‏های روستایی و جذب اعتبارات بانکی ذکر کرد.