چهره فضاهای آموزشی با مشارکت بسیج سازندگی متحول می‌‏شود

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با مشارکت بسیج سازندگی می‌‏توان چهره فضاهای آموزشی را با مرمت و بهسازی مدارس متحول کرد و سطح کیفی آموزش در مدارس را ارتقا بخشید. به گزارش خبرگزاری موج رییس سازمان نوسازی مدارس کشور بر لزوم ارتقای همکاری‌‏های بسیج سازندگی و سازمان نوسازی مدارس کشور به منظور احیای فضاهای آموزشی کشور در تابستان امسال تاکید کرد.

حبیب‌ا... بوربور افزود: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌‏های بسیج سازندگی و امکانات آموزش و پرورش در قالب طرح اردوهای هجرت، مشکلات و کمبودهای آموزشی را مرتفع کنیم.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور خواستار تعامل بیشتر بسیج سازندگی، آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان برای بهسازی و زیباسازی مدارس در فصل تابستان شد و تصریح کرد: فعالیت‌‏های دانش‌آموزان در مرمت فضاهای آموزشی، علاوه‌بر غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، سبب کاهش هزینه‌‏های اجرایی می‌‏شود.

«بور بور» هدف اصلی اجرای طرح بسیج سازندگی و رفع محرومیت‌‏ها را تحقق تدابیر مقام معظم رهبری دانست و گفت: اجرای این طرح علاوه بر اشتغالزایی، سبب تقویت روحیه اعتماد به نفس جوانان شده و از بروز ناهنجاری‌‏های اجتماعی جلوگیری

می‌‏کند.

بور بور بر اهمیت وجود کلاس‌های یک‌نوبتی در مدارس سراسر کشور اشاره کرد و افزود: وجود مدارس دو یا سه شیفته که در برخی از شهرهای کشور فعال هستند، مطابق با استانداردهای آموزشی نیست و باید برای برطرف کردن این مشکل با همکاری نهادها و ارگان‌‏های مربوطه و خیرین مدرسه‌ساز اقدامات اساسی صورت گیرد.