یک و نیم میلیون واحد مسکونی کمبود داریم

با توجه به اینکه احیای بافت‌های فرسوده در شهرها فراتر از امکانات سالانه است و در کلان‌شهرها نیز بیشترین نیاز به مسکن وجود دارد، لذا انتظار داریم تا از توان و قابلیت‌های تعاونی‌های مسکن در این زمینه به نحو مطلوب استفاده شود. محمد عباسی، وزیر تعاون، در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره همکاری وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت تعاون برای تقویت تعاونی‌های مسکن اظهار کرد: با تفاهم خوبی که میان دو وزارتخانه وجود دارد امیدواریم تعاونی‌های مسکن از تمام قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود در بحث ساخت و ساز کشور استفاده کنند، امسال با ضرورتی که در کشور احساس می‌شود یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد مسکونی کمبود داریم که طبعا نیاز به ساخت واحدهای مسکونی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر زمین‌های مکفی در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی نیست تا تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازان از آن استفاده کنند، گفت: از طرفی نیاز بودجه‌ای امسال به اندازه پاسخگویی به همه نیازها نیست و آماده‌سازی زمین‌ها نیز به اندازه‌ای نیست که بتوان تامین نیاز کرد، لذا انتظار محقق شدن این هدف در مدت‌زمان کوتاه میسر نیست.

وزیر تعاون ابراز امیدواری کرد تا با توجه به حرکت‌های موثری که در بودجه ۸۶ از سوی دولت صورت گرفته امسال از توان و قابلیت تعاونی‌ها برای ورود آنها به عرصه ساخت‌وساز مسکن استفاده شود و تعاونی‌ها به معنای حقیقی وارد عمل شوند.

وی در ادامه درباره مجوز انبوه‌سازی تعاونی‌های مسکن از سوی وزارت مسکن و شهرسازی گفت: خوشبختانه با مذاکراتی که میان دو وزارتخانه در این خصوص انجام شده هیچ‌گونه اختلاف نظری نمی‌بینم و رعایت استانداردهای مورد نیاز در امر ساخت‌و‌ساز از سوی تعاونی‌ها را لازم می‌دانیم.