با اجرایی شدن تبصره ۶ قانون بودجه ۸۶، قیمت مسکن تعدیل می‌شود. عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان این مطلب گفت: دولت تاکنون نتوانسته با سیاست‌های خود‌، مانع از رشد فزآینده قیمت زمین و مسکن در کشور شود تا جایی که باید گفت در هیچ کجای دنیا نمی‌توان چنین رشد غیر‌منطقی قیمت را در این بخش مشاهده کرد.

حسین نوش‌آبادی با اشاره به اینکه چنین امری حاکی از ناکام ماندن سیاست‌هایی است که تاکنون بر بخش مسکن کشور اعمال شده افزود: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم زمین را به نحوی در اختیار بخش غیر‌دولتی قرار دهیم که قیمت آن تاثیر منفی بر بازار مسکن نداشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: انبوه‌سازان نیز در شرایط مناسبی قرار ندارند و حتی گاهی ناچار هستند بار ناشی از کسب اعتبارات و بودجه‌های برخی از دستگاه‌ها را بر دوش بکشند، در این میان رشد قیمت مصالح ساختمانی نیز تاثیر نامطلوبی بر بخش مسکن کشور گذاشته است.

نوش‌آبادی اجرایی‌کردن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۸۶ را تنها راه‌حل مشکلات فراروی بخش مسکن کشور دانست و اظهار داشت: به موجب این تبصره زمین باید به صورت رایگان و یا اقساط ۹۹ ساله در شهرهای زیر یک‌میلیون نفر، در اختیار بخش‌های غیر‌دولتی برای تولید مسکن قرار گیرد. از سویی، دولت نیز موظف است نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش مسکن را نیز به حداقل برساند.

وی خاطرنشان کرد: این تبصره تاکنون اجرایی نشده است و تنها در صورت عملی کردن آن است که می‌توان پیامدهای مثبتی همچون تعدیل قیمت مسکن را در آینده انتظار داشت.