همزمان با آغاز هفته محیط‌زیست، مشاور شهردار در امور محیط‌زیست از افتتاح نخستین ساختمان سبز ایران در منطقه ۱۰ تهران خبر داد. به گزارش سما، محمد‌هادی حیدرزاده، مشاور شهردار در امور محیط‌زیست و رییس ستاد توسعه پایدار شهر تهران، با بیان اینکه ستاد برگزاری هفته محیط‌زیست با محوریت ستاد توسعه پایدار شهرداری تهران و با همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری، معاونت فرهنگی اجتماعی و معاونت فنی و عمرانی، هفته محیط‌زیست را برگزار می‌کنند، «توسعه پایدار شهری با مشارکت نخبگان محیط‌زیست» را شعار امسال در هفته محیط‌زیست عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های این ستاد در حوزه‌های فنی، حمل و نقل و ترافیک و آموزشی و اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: پاکسازی و لایروبی انهار و معابر،مرمت و پاکسازی انهار و معابر فرسوده، نصب دریچه‌های یکطرفه به مجاری فاضلاب، پاکسازی اماکن مخروبه متروکه توسط شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل از جمله کارهای فنی در این بخش است.

مشاور شهردار در امور محیط‌زیست با اشاره به اینکه در این هفته عملیات اجرایی شهرک تالاب بهرام آغاز خواهد شد گفت: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با هدف ساماندهی مشاغل مزاحم درون شهری و انتقال آن به خارج از شهر عملیات اجرایی شهرک تالاب بهرام را آغاز خواهد کردو همچنین آغاز عملیات اجرایی خانه‌های بازیافت غرب، شرق و جنوب تهران نیز در این هفته به انجام می‌رسد.

وی افزود: با هدف استفاده بهینه انرژی در ساختمان‌ها در این هفته فاز اول عملیات اجرایی اولین ساختمان سبز ایران در منطقه ۱۰ توسط سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت به پایان می‌رسد.