نماینده مردم شهرستان‌های دهلران، دره‌شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال بودجه عمرانی کشور ۱۸هزار میلیارد تومان تعیین شده است. دکتر «عادل آذر» روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دهلران درسرسرای اجتماعات فرمانداری این شهر بیان کرد: این میزان اعتبار از مجموع ۲۳۱هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور به فعالیت‌های عمرانی اختصاص یافته است. وی در عین حال ادامه داد: این میزان اعتبار تنها ۵۵درصد در زمینه عمران کشور کارآمد بوده و ۴۵درصد باقیمانده باید با تلاش و همت مسوولان برای توسعه عمران منطقه‌ای جذب شود.

آذر در این نشست از رشد اعتبارات تخصیص یافته به استان ایلام و مناطق محروم این استان خبر داد و افزود: امسال ۱۰۷میلیارد تومان به حوزه عمرانی استان اختصاص یافته که رقمی کارگشا و قابل توجه است.

وی در ادامه از تخصیص ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف‌های متمرکز و ۸۴۰میلیارد‌ریال نیز به بخش عمرانی ملی استان خبر داد و تاکید کرد: با هزینه این اعتبارها گام‌های موثری در زمینه عمران و آبادانی استان ایلام برداشته شود.

نماینده دهلران در مجلس شورای اسلامی از تصویب احداث پالایشگاه نفت در شهرستان دهلران و بهره برداری از فازهای چهارگانه شبکه آبیاری منطقه دشت عباس به عنوان گام‌هایی بلند برای توسعه و شکوفایی اقتصادی این منطقه نام برد.

عادل‌آذر افزود: برای اجرای کامل شبکه آبیاری و زهکشی دشت عباس بیش از ۳۱۰میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافته که با جذب این اعتبار ۸۰مترمکعب در ثانیه آب وارد اراضی زیر دست سد کرخه می‌شود و نقشی مهم در رشد کشاورزی منطقه ایفا می‌کند.

شهرستان مرزی دهلران با ۶۵هزار نفر جمعیت در ۲۲۰کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.