ناکافی بودن بودجه های عمرانی باعث کاهش کیفیت کارهای عمرانی می‌شود

ناکافی بودن بودجه‌‏های عمرانی و عدم تخصیص به موقع آن، موجب کاهش کیفیت کارهای عمرانی و تقلب در آن می‌شود. به گزارش «ایلنا»، جواد خوانساری، دبیر انجمن شرکت‌‏های ساختمانی کشور، در همایش سه روزه انجمن شرکت‌‏های ساختمانی و تاسیساتی کشور در قزوین، گفت: تاخیر در پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران و شرکت همچنین غیر واقعی بودن شاخص‌‏های تعدیل موجب ورشکستگی و از هم پاشیدگی شرکت‌های ساختمانی می‌‏شود.

وی، افزود: مسوولان برای جبران کمبود اعتبارات در دستگاه‌‏های اجرایی میزان بودجه‌‏های عمرانی کشور را کاهش می‌‏دهند و همین امر موجب ناتمام ماندن طرح‌‏های عمرانی و در نتیجه لطمه خوردن به بخش عمرانی کشور می‌‏شود.

خوانساری، گفت: با پیگیری انجمن شرکت‌‏های ساختمانی و تاسیساتی و بررسی نمایندگان مجلس، لایحه اختصاص ۸میلیارد‌دلار از حساب ذخیره ارزی به طرح‌‏های عمرانی کشور از خرداد تا پایان آذرماه سال‌جاری به مجلس ارائه شده که با تصویب آن توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بخش عمده‌‏ای از مشکلات شرکت‌‏های ساختمانی مرتفع خواهد شد.

براساس این گزارش،‌ مهندس شهرام سلماسی‌جاوید، رییس هیات مدیره انجمن انبوه‌‏سازان کشور نیز گفت: شرکت‌‏های ساختمانی باید برای ساخت یک‌میلیون و ۵۰۰هزار واحد مسکونی در سال‌جاری از تمامی توان و حداکثر ظرفیت و پتانسیل خود برای اجرا و مدیریت این کار بزرگ استفاده بهینه کنند.

مهندس سلماسی جاوید، تصریح کرد: حوزه مهندسی همیشه در بخش توسعه کشور پیشگام، فعال و پویا بوده، ضمن این که توسعه متوازن و پایدار درکشور نیز توسط شرکت‌‏های فنی و مهندسی ایجاد می‌‏شود، این در حالی است که مهندسان خلاق و مدیران شرکت‌‏های ساختمانی هنوز تمام ظرفیت و پویایی و خلاقیت و توانمندی‌‏های خود را باور ندارند.

وی، با بیان این که بخش‌خصوصی نیازمند امنیت خاطر است، تصریح کرد: احترام به حقوق و پایدار بودن قوانین در میان مدت موجب می‌شود که شرکت‌‏های ساختمانی با اعتماد بیشتر و براساس قوانین و سیاست‌‏های دولت برای آینده برنامه‌‏ریزی و در این راستا نیز به نتایج مفید و مثبتی دست یابند.