گروه مسکن- یک عضو کمیسیون عمران معتقد است: طرح واگذاری زمین و مالیات بر مسکن خالی از ابتدای مطرح شدن آن، توجیه مناسبی برای نمایندگان مجلس نداشته و احتمال عدم تصویب و رای نیاوردن این طرح در مجلس بسیار بالا است. حسین نوش‌آبادی، نماینده مردم ورامین در مجلس در گفت‌وگویی با خبرنگار دنیای‌اقتصاد، با بیان این مطلب افزود: طرح مذکور متوجه تمامی اقشار دارای املاک و زمین است، در حالی که این طرح باید تبیین شود و اجرای آن متوجه انبوه‌سازانی باشد که مجوز ساخت زمین‌های با وسعت بالا را گرفتند، اما نسبت به ساخت و ساز در آن اقدام نکرده و یا واحدهای مسکونی ساخته شده را در تعدادبالا و خالی از سکنه نگه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: اگر طراحان، طرح واگذاری زمین و وضع مالیات بر مسکن خالی را به گونه‌ای در مجلس مطرح می‌کردند که جامعه هدف آن مالکان زمین‌های با کاربری مسکونی و کشاورزی با وسعت بسیار زیاد و آپارتمان‌های انبوه سازی شده خالی از سکنه می‌بود، شاید علاوه بر تصویب یک فوریت آن، بررسی این طرح نیز در کمیسیون‌های اصلی و فرعی با اولویت بیشتری انجام می‌شد.

وی یادآور شد: با توجه به عادی بودن بررسی طرح مذکور کمیسیون‌های مربوطه مجلس و نیز بالا بودن حجم کاری کمیسیون‌ها برای بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف، تصویب این طرح در سال‌جاری بعید به نظر می‌رسد.