ماشین‌آلات پیمانکار چینی آزادراه تهران- شمال منتظر ترخیص از گمرک

سرانجام طرف چینی احداث آزادراه تهران - شمال تعداد قابل توجهی از مهندسین خود را به ایران آورد و ماشین‌آلات و تاسیسات پیمانکار نیز در گمرک منتظر ترخیص است. به گزارش خبرگزاری فارس عملیات احداث قطعه یک آزادراه تهران- شمال به طول ۳۰ کیلومتر از کن تا شهرستانک با پشتوانه مهندسی و فنی طرف چینی انجام خواهد شد که ۲۰‌درصد از حجم عملیات این قطعه را شامل می‌شود و ۸۰‌درصد مابقی بر عهده نیروی کار ایرانی خواهد بود.

بنابراین گزارش طرف چینی که چندی پیش تعداد افراد بسیار کمی را تنها برای نشان دادن حضور خود در این منطقه به آزادراه فرستاده بود، هم‌اکنون این کار را به صورت جدی آغاز کرده و تاکنون بیش از ۲۰ نفر از نیروهای متخصص خود را وارد ایران کرده است.

این گزارش می‌افزاید: پیمانکاران مزبور به همراه خود بسیاری از ماشین‌آلات و تاسیسات مورد نیاز را به ایران آورده‌اند و در حال حاضر تنها مشکلی که امکان دارد باعث کندی روند استقرار آنها شود، تاخیر در ترخیص این تجهیزات از گمرک است.

مدیر روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تایید این مطلب، اظهارات منتظری، مجری طرح‌های ساخت و توسعه آزادراه‌ها مبنی بر شروع واقعی پروژه از سال ۸۵ را مورد اشاره قرار داد و گفت: به گفته یکی از مهندسان حاضر در پروژه، در صورت رفع موانع موجود حداکثر تا سه هفته دیگر حضور پررنگ چینی‌ها در این منطقه به وضوح قابل رویت خواهد بود.

سید حسین کرمانی‌ها با بیان اینکه در این منطقه ۸۰‌درصد از تصرفات اراضی انجام شده است، تصریح کرد: با شروع به کار چینی‌ها به صورت جدی، حداکثر تا پایان سال ۸۹ مسیر تهران - چالوس به میزان ۸۰ کیلومتر نزدیک‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۰‌درصدی عملیات اجرایی منطقه چهار آزادراه تهران - شمال، خاطرنشان کرد: این قطعه که ۲۷ کیلومتر طول دارد هم‌اکنون در مرحله مطالعات برای آغاز فعالیت‌های روسازی است و در صورت پیشرفت کار با روال عادی تا دو سال دیگر آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در پایان پروژه مذکور را از شاهکارهای فنی موجود در کشور خواند و گفت: هر قطعه از این آزادراه بلافاصله پس از تکمیل به جهت افزایش سرعت و امنیت در طول مسیر بلافاصله مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.