براساس مصوبه هیات دولت، ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان خوزستان به صورت واگذاری حق بهره‌برداری از زمین، احداث می‌شود. به گزارش «ایرنا»، منصور الهی، رییس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان با بیان مطلب فوق گفت: با احداث این واحدها که ظرف سال جاری و سال آینده احداث می‌شوند، تحول بزرگی در بخش مسکن این استان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ۱۹هزار واحد از این تعداد در سال‌جاری و مابقی در سال آینده احداث و واگذار می‌شود.

الهی، اعتبار مصوب برای آماده‌سازی زمین‌های پیش‌بینی شده برای این منظور را یک‌هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین هیات دولت، یک‌هزار میلیارد ریال نیز به صورت اوراق مشارکت و تسهیلات ارزی برای احیای بافت‌های فرسوده شهرهای خوزستان مصوب کرده که به احتمال زیاد این تسهیلات از طریق فاینانس تامین می‌شود.

الهی افزود: اهواز به دلیل کلانشهر بودن مشمول این طرح و طرح احداث واحدهای مسکونی به صورت اجاره‌داری نمی‌شود.

وی با رد ادعای بالا بودن قیمت زمین و مسکن در خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور گفت: تقاضای مسکن در این استان روند ثابتی دارد، به طوری که می‌توان با بالا بردن عرضه، قیمت را کاهش داد.

الهی گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن در سطح کشور، افزایش میزان نقدینگی در جامعه است که به دلیل نبود زمینه‌های مناسب دیگر برای سرمایه‌گذاری، تقاضا برای مسکن را از هدف رفع نیاز دور کرده و آن را به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل کرده است.

عضو کارگروه مسکن و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: یکی از اهداف دولت در بخش مسکن، حذف قیمت زمین و هزینه‌های آماده‌سازی آن از مجموع قیمت مسکن است که با این کار به صورت محسوسی از قیمت مسکن کاسته خواهد شد.