160‌دفتر خدمات الکترونیکی تا مهر 86 در تهران راه‌اندازی می‌شود

شهردار تهران از راه‌اندازی ۱۶۰‌دفتر خدمات الکترونیکی برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان تهرانی در بخش‌های مختلف به ویژه مسائل شهرسازی خبر داد. به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در یازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در پاسخ به پیشنهادی مبنی‌بر اختصاص واحدی در شهرداری‌های مناطق برای پاسخگویی به درخواست‌ها و پرسش‌های شهروندان برای استفاده از سیستم الکترونیکی شهرداری‌ گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون ۱۰‌درصد شهروندان به شبکه الکترونیکی دسترسی دارند، شهرداری تهران برای پاسخگویی به نیازهای ۹۰‌درصد باقی مانده دفاتر خدمات الکترونیکی را در تهران راه‌اندازی می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت دو دفتر خدمات الکترونیکی به صورت آزمایشی در مناطق ۶ و ۱۷ افزود: به مرور این دفاتر در تمام نواحی شهر تهران راه‌اندازی خواهد شد، به گونه‌ای که برای هر ناحیه ۲ دفتر فعالیت خواهند داشت.

قالیباف ضرورت یکپارچگی اطلاعات برای آغاز کار IT را ضروری دانست و افزود: شهرداری مجمع الجزایر متعددی دارد که اگر بخواهیم به مردم سرویس‌دهی کنیم، هیچ اطلاعاتی نباید خارج از بانک اطلاعاتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته هیچ ارتباطی با GIS و بخش مالی، اداری و شهرسازی شهرداری نبود حتی بخش‌های مختلف حاضر به دادن اطلاعات به یکدیگر نبودند و در قبال آن در خود شهرداری از هم پول دریافت می‌کردند که این حاکی از عدم یکپارچه‌سازی اطلاعات بود.

قالیباف با تاکیدبر اینکه باید زیرساخت‌ها را برای دسترسی فراهم کنیم، گفت: در این راستا به شبکه، تجهیزات، آموزش و از همه مهم‌تر به فرهنگ‌سازی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از خواست‌های شورای شهر تهران از طریق راه‌اندازی این شبکه قابل دسترسی است، افزود:

نهادینه‌شدن IT‌، کنترل و نظارت دقیق عملکرد شهرداری تهران توسط شورای شهر را فراهم می‌آورد، ضمن آن که موجب کاهش تقاضای سفر، کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینه‌ها، کاهش زمان می‌شود.