معاون عمرانی شهرداری اصفهان گفت: توجه به بافت و معماری شهر در توسعه اصفهان با توجه به طرح تفصیلی اصفهان ضروری است. به گزارش خبرگزاری فارس، کریم داوودی، در دومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های اصفهان افزود: معماری و بافت شهر دو مقوله‌ای هستند که باید در توسعه و تکوین شهر مورد توجه قرار گیرند، اما تاکنون در این زمینه کم‌کاری‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: بسیاری از شهرهای تاریخی جهان در کنار بافت‌های تاریخی خود به توسعه و ساخت و ساز مدرن دست زده اند و با توسعه شهری از ضربه زدن به بافت تاریخی جلوگیری کرده‌اند. معاون عمرانی شهرداری اصفهان همچنین لزوم توجه به امر توسعه و پیشرفت کیفی اصفهان را یادآور شد و ادامه داد: بسیاری از کارشناسان معماری شهری، اصفهان را یک روستای بزرگ می‌دانند، چرا که معتقد هستند اصفهان در کنار پیشرفت فیزیکی به پیشرفت کیفی توجهی نداشته است.

داوودی با اشاره به مساله فروش تراکم در شهر اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان تلاش می‌کند تا با نظام‌مند کردن وجهت‌دهی به فروش تراکم ساخت و ساز در شهر اصفهان از بروز آسیب به بافت‌های سنتی اصفهان جلوگیری کند. وی در تشریح روند تراکم ساخت‌و‌ساز در شهر اصفهان گفت:براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرداری اصفهان در مناطقی که بافت‌های تاریخی شهر وجود دارند و همچنین در اطراف زاینده رود، تراکم به صورت محدود واگذار می‌شود و در مناطق دیگر شهر براساس برنامه‌های مصوب به واگذاری تراکم خواهیم پرداخت.