مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) با بیان اینکه احداث گورستان در کیلومتر ۱۲ آزاد راه تهران- شمال تا زمانی که عملیات احداث این آزادراه و مشکل راه‌های دسترسی آن برطرف نشود، در کوتاه‌مدت پاسخگوی نیاز فعلی شهر تهران نخواهد بود، گفت: هنوز هم شهرداری تهران احداث گورستان در شرق و غرب تهران را به عنوان گزینه اول با جدیت پیگیری می‌کند. به گزارش «ایسنا» محمود رضاییان افزود: آنچه در شورای شهر به تصویب رسیده یک فوریت بررسی ایجاد گورستان در کیلومتر ۱۲ آزاد راه تهران - شمال است که قبلا نیز این نقطه از سوی شهرداری تهران به عنوان گزینه پنجم برای احداث گورستان جدید مطرح شده بود، اما فعلا قرار است شهرداری این پیشنهاد را بررسی و نتیجه را به شورا اطلاع دهد.

وی با تاکید بر اینکه در هر جایی نمی‌توان گورستان ایجاد کرد و باید مسائل زیست‌محیطی کاملا در آن لحاظ شود، افزود: ساخت گورستان در آزاد راه تهران - شمال دارای مشکلاتی همانند نداشتن راه دسترسی و دور بودن این نقطه از کلانشهر تهران است و این گزینه در صورتی مورد تایید است که اتوبان‌ تهران- شمال حداقل تا ۳ سال آینده ایجاد شود و مشکل راه‌های دسترسی برطرف شود.

رضاییان در خصوص واگذاری احداث گورستان به بخش خصوصی اظهار داشت:

بر‌اساس قانون، شهرداری تهران تنها متولی ایجاد گورستان است و از آنجا که این امر وظیفه ذاتی شهرداری محسوب می‌شود، نمی‌توان این وظیفه را به دیگری تفویض کند.

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) با بیان اینکه با وضعیت فعلی، بهشت‌زهرا (س) فقط تا سال ۸۷ ظرفیت دفن اموات تهرانی را دارد، افزود: پیگیری‌های لازم برای توسعه ۱۶۰‌هکتاری بهشت‌زهرا (س) که در حال حاضر با معارض مواجه است، در حال انجام است، تا شاید بتوان از طریق اضافه کردن این مقدار زمین به صورت موقت، ظرفیت بهشت‌زهرا تا ۱۰سال آینده جوابگوی دفن اموات تهرانی باشد. به گفته رضاییان باید ۵ گورستان در شهر تهران ایجاد شود تا بلکه بتوان مشکل کمبود گورستان و محل دفن برای اموات تهرانی را برای همیشه رفع کرد.