عملیات ساختمانی در تئاتر شهر  ممنوع

مسوول دفتر فنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: تا زمانی که مدیریت تئاتر شهر طرح اجرایی خود را برای بازسازی و به‌سازی این مجموعه هنری به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اعلام نکند، هیچ مجوزی برای انجام کارهای اجرایی تئاتر شهر به آنها داده نمی‌شود. مهدی معمارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: چند الحاق پیش از ثبت این مجموعه در فهرست آثار ملی به تئاتر شهر اضافه شده بودند که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران به‌دلیل ثبت نبودن اثر، به این مساله اعتراض نکرد، ولی اکنون به‌دلیل ثبت شدن مجموعه تئاتر شهر در فهرست آثار ملی، آنها اجازه انجام هر کاری را به میل خود ندارند.

یک کارشناس مرمت بناهای تاریخی نیز در این‌ باره به ایسنا گفت: تا به‌حال از سوی کارشناسان مختلف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران چندبار به مدیریت مجموعه تئاتر شهر برای یادآوری ثبت آن و الزام گرفتن مجوز از سازمان میراث فرهنگی برای انجام هر کاری، نامه ابلاغ شده است.

رضا موسوی تاکید کرد: این درحالی است که مدیریت این مجموعه تا به‌حال به انجام این کار اقدام نکرده است و گویا به ‌تازگی بخشی به‌عنوان اتاق‌های تمرین دانشجویی در پشت بام این مجموعه ایجاد شده که بدون گرفتن مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

مجموعه تئاتر شهر در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.