پس از ابلاغ بخشنامه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به همه مناطق ۲۲گانه آنها موظف شدند برای صدور پروانه ساختمان‌های عمومی و پرخطر بیش از یک طبقه، از سازمان آتش‌نشانی استعلام بگیرند. به گزارش خبرگزاری مهر، معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: یک سری کارگاه آموزشی برای مسوولان شهرسازی مناطق، در این ارتباط برگزار شد که هدف از آن سهولت در اجرای طرح مذکور و آشنایی مدیران شهرسازی مناطق با مبانی و اصول ایمنی، پیشگیری و حفاظت است.

داود براتی افزود: در روز نخست این کارگاه آموزشی بیشتر به مبانی و ضوابط عمومی و کلی پرداخته شد و مسوولان کنترل نقشه و صدور پروانه مناطق را با اصول مهندسی پیشگیری از حریق و ایمنی آشنا کردیم اما جلسه دوم کارگاه که عصر دیروز با استقبال بیشتر مناطق روبه‌رو شد کاملا تخصصی بود.

به گفته وی‏ با پایان یافتن این دوره آموزشی به هر یک از حاضران در کارگاه پس از یک آزمون،گواهی معتبر اعطا خواهد شد.

براتی در ادامه درباره بخش نامه مذکور گفت: این بخش نامه به منظور افزایش نگران‌کننده حریق و حادثه در اماکن عمومی و پرخطر صادر شده است و با صدور آن کارشناسان سازمان آتش‌نشانی از ابتدای صدور پروانه تا پایان کار نظارت کامل و ایمنی بر این اماکن دارند.

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پایان با بیان اینکه ایمنی شهر با مشارکت شهروندان محور اصلی کار سازمان است، خاطر نشان کرد: توجه و نظارت بر مسائل ایمنی ساختمان‌هایی که پایان کار خود را گرفته‌اند هم از برنامه‌های دیگر سازمان است.