ارتقای سطح اقتصادی و معیشتی شهروندان جنوب تهران

در دور جدید فعالیت شهرداری تهران امیدواریم با کمک شورایاران، مشکل بافت‌های فرسوده مناطق جنوبی شهر را حل کرده و سطح اقتصادی و معیشتی شهروندان جنوب تهران را ارتقا دهیم. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد باقر قالیباف در دیدار با ائمه جماعات و اعضای شورایاری‌های محلات مناطق ۱۶ و ۲۰ در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن، اظهار داشت: امروز مهم ترین دغدغه من و همکارانم در شهرداری تهران حل مشکل بافت‌های فرسوده مناطق جنوبی و مشکلات مربوط به حمل و نقل و ترافیک است که امیدواریم با همکاری و همراهی شما به عنوان خط مقدم کار و فعالیت در شهر تهران بتوانیم در یک برنامه‌ریزی چهار ساله این مشکلات را حل کنیم.

شهردار تهران گفت: طرح‌های تفصیلی شهر تهران تصویب و بستر نوسازی بافت‌های فرسوده آماده شده و امیدواریم بتوانیم ۴ سال دیگر در جمع شما با افتخار بگوییم که بخش عمده‌ای از بافت‌های فرسوده مناطق جنوبی تهران نوسازی شده است.

قالیباف اظهار داشت: به نظر من مردم دیگر به خاطر حل مشکل جوی، جدول، آسفالت، فضای سبز و... نباید به من و همکارانم نمره بدهند بلکه باید در خصوص حل مشکلات کلانشهر مانند احیای بافت‌های فرسوده، حمل و نقل و ترافیک و بالابردن سطح اقتصادی و معیشتی شهروندان جنوب شهر با نوسازی بافت‌های فرسوده نمره بدهند.

وی گفت: بسیاری از درخواست‌های مردم در بازدید از مناطق و پروژه‌های عمرانی درخواست اشتغال به کار فرزندانشان است، گرچه رسیدگی به اشتغال مربوط به شهرداری نیست و مردم نباید تصور نمایند که اشتغالزایی از وظایف ذاتی شهرداری است اما مقوله کارآفرینی یکی از اولویت‌های جدی شهرداری در دور جدید فعالیت است و ما بر اساس احساس نیازی که وجود دارد در عرصه کارآفرینی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی وارد شده‌ایم و این در حالی است که بودجه اشتغالزایی در اختیار سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذی‌ربط قرار دارد.

شهردار تهران با اشاره به فرا رسیدن تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: برنامه‌های مفصلی در زمینه آموزش و تعلیم و تربیت در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تدارک دیده‌ایم.