عملیات ساخت ۲۹۶واحد مسکونی با عنوان «مجتمع یاس» توسط بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بیرجند آغاز شد. مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا به «ایرنا» گفت: امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی شده بتوانیم این طرح را تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

او آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۹۶واحدی مسکونی خدماتی و تجاری نور در استان خراسان جنوبی طی تابستان امسال را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و افزود: تلاش می‌شود این طرح نیز تا دو سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: بر اساس مذاکراتی که با استاندار خراسان جنوبی، معاون عمرانی استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی استان و شهرداری بیرجند انجام شد ساخت ۲۰۰۰واحد مسکونی در بیرجند را طی سال‌جاری در برنامه خود قرار داده‌ایم.

او افزود: در این راستا تلاش می‌شود با افزودن هر ساله به تعداد این واحدها بتوانیم مشکل مسکن را در بیرجند رفع کنیم.

وی گفت: بازار مسکن در بیرجند داغ‌تر از سایر شهرهای کشور است که دلیل آن نیز عدم عرضه مناسب مسکن برابر با تقاضای موجود می‌باشد.

وی گفت: بنیاد مسکن ناجا برای رفع این مشکل در بیرجند آمادگی دارد با ساخت واحدهای مسکونی به عنوان یک انبوه‌ساز بزرگ با همکاری مسوولان استان خراسان جنوبی اقدام کند.

او گفت: یک مجتمع بزرگ خدماتی، اداری و تجاری نیز در خیابان شهدای بیرجند با زیربنای ۳۰هزار مترمربع پیش‌بینی شده که در این مجتمع بازار بزرگی برای تامین مایحتاج روزانه مردم، تالار، مطب پزشک و دفاتر اداری و توقفگاه خودرو در نظر گرفته شده است.