رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزایش اعتبارات عمرانی را یکی از دلایل مهم افزایش قیمت مسکن عنوان کرد. «محمد شاهی‌عربلو» در حاشیه چهارمین نشست سراسری روسای امور مالیاتی کشور در کرمانشاه به ایرنا گفت:‌ افزایش اعتبارات عمرانی از ۷هزار میلیارد تومان به ۱۶هزار میلیارد تومان در سال‌جاری به معنای افزایش ۱۰۸درصدی در بودجه‌های پروژه‌های عمرانی و به تبع آن افزایش قیمت مسکن است.

وی تصریح کرد:‌ این اقدام اگرچه عمران و آبادانی را در کشور افزایش می‌دهد اما بازارهای مختلف اقتصادی را با مشکل مواجه ساخته به گونه‌ای که دولت نتوانسته براساس افزایش اعتبارات، بازار ۲۰۰نوع کالای مرتبط با مسکن را کنترل کند که در نتیجه یک دفعه اثر خود را بر قیمت مسکن گذاشت. وی یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن در ماه‌های گذشته را رکود بازار مسکن در دو سال گذشته عنوان کرد و گفت: طی این مدت مسکن با رکود مواجه شده و کارمندان و مستاجران به یکباره پس از دو سال رکود، وارد عرصه تقاضا برای مسکن شدند.

شاهی‌عربلو اظهار کرد:‌ در چنین شرایطی دولت باید این پیش‌بینی را نسبت به قرار گرفتن در مقابل افزایش تقاضای مسکن می‌کرد، اما متاسفانه این پیش‌بینی نشد و عرضه مسکن همزمان با کمبود تقاضا کاهش یافته بود.