گروه مسکن- میترا یافتیان: معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: طی سال ۸۵، یک‌هزار و ۷۲۹ مورد حریق در ساختمان‌های مسکونی تهران به وقوع پیوست که این میزان حریق در مقایسه با سال ۸۴، ۴مورد افزایش داشته است. مهندس داوود براتی، در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد با بیان این مطلب افزود: با توجه به این که آمارهای ما مربوط به حریق‌ها و حوادثی است که ماموران آتش‌نشانی در محل وقوع حضور یافته‌اند، بنابر این با آمارهای واقعی تفاوت دارد، اما آنچه مسلم است بر اساس همین آمار طی سال ۸۵ علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، بیشترین وقوع حریق در وسایل نقلیه با ۱۳۸۴ مورد، فضای سبز ۱۱۴۲مورد و معابر و گذرگاه‌ها دو‌هزار و ۳۹۳مورد رخ داده است.

وی با بیان این که طی سال گذشته ماموران آتش نشانی در ۹هزار و ۱۴۹مورد عملیات اطفای حریق فعالیت داشته‌اند، یادآور شد: بر اثر وقوع این حریق‌ها، ۲نفر زن و ۲۶نفر مرد در تهران جان خود را از دست دادند. همچنین ۱۳۷نفر زن و ۴۸۲نفر مرد و نیز ۶۰نفر مامور آتش نشانی بر اثر وقوع حریق مصدوم و مجروح شدند.

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران گفت: همچنین بر اساس آمار آتش نشانی طی سال ۸۵ ، ۶هزار و ۵۲۵مورد حادثه در تهران به وقوع پیوست که این میزان درمقایسه با سال ماقبل آن، یک‌هزار و ۳۸ مورد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته براتی، بیشترین موارد وقوع حادثه در تهران طی سال گذشته حوادث مربوط به آسانسور با یک‌هزار و ۲۵۲مورد، تصادفات رانندگی و واژگونی خودرو ۹۷۱مورد، آواربرداری و ریزش ساختمان ۱۲۹مورد، ریزش چاه ۸۵مورد و محبوس شدن در چاه ۳۷مورد بوده است.

وی در رابطه با خسارات جانی ناشی از وقوع این حوادث خاطر نشان کرد: بر اساس آمار آتش‌نشانی بر اثر وقوع حوادث مختلف در تهران طی سال ۸۵، ۳۴نفر زن و ۲۰۵نفر مرد جان خود را از دست دادند.

همچنین ۵۳۳نفر زن، ۱۳۴۵نفر مرد و ۲۰نفر مامور آتش نشانی دراین حوادث مصدوم یا مجروح شدند.

وی در پایان یادآور شد: مطابق اولویت‌های سازمان آتش نشانی تهران مبنی بر ایمن‌سازی شهر و آموزش شهروندان برای پیشگیری و مقابله با وقوع حوادث و حریق، انتظار می رود طی سال جاری و سال‌های بعد شاهد کاهش این‌گونه حوادث و خسارات جانی و مالی ناشی از آن در تهران باشیم.