رعایت استاندارها درساخت مصالح

انجمن تولیدکنندگان آجرهای سفالی و صنعتی در اردیبهشت امسال با اهداف ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات، پیاده‌سازی، حفظ و گسترش استاندارد و کاهش و بهینه‌سازی مصرف سوخت تشکیل شده است. به گزارش ایسنا، غلامرضا تقوی، رییس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان آجرهای سفالی و صنعتی، در اولین نشست اعضای انجمن تولیدکنندگان آجرهای سفالی و صنعتی خراسان رضوی گفت: انجمن توجه جدی به مساله استاندارد محصولات تولیدی را، سرلوحه کار خود قرار داده و قصد دارد با همکاری اداره استاندارد استان و با تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی به نظارت جدی بر کیفیت محصولات تولیدی بپردازد.

وی وجود چهار ویژگی، سرعت اجرای بالا، سبک بودن، به هم پیوستگی ساختمان و عایق بودن در برابر سرما و گرما را در مصالح ساختمانی ضروری دانست و اظهار کرد: اعضای انجمن بر این باورند که رعایت استانداردهای بالاتر تنها رمز ماندگاری و دوام آنها در بازار خواهد بود.

تقوی به تغییرات تکنیکی در تولید مصالح ساختمانی در آینده اشاره کرد و افزود: از آنجا که خواه ناخواه در سال‌های آتی شاهد ایجاد تغییراتی در ساخت‌و‌سازها خواهیم بود، بر این باوریم که استاندارد می‌تواند با ایجاد تغییرات کیفی در واحدهای تولیدی، تولیدکنندگان را وادار به ایجاد تغییرات، هم‌پای نیاز روز کند.

وی خواستار نگاه کار گروهی و صنعتی دولت به بخش ساختمان شد و گفت: اگر بتوانیم در فرآیندی متقابل و نگاهی صنعتی به بخش‌های دست‌اندرکار حوزه ساختمان، آنها را به تولید صنعتی تشویق کنیم دیگر با گرانی مسکن مواجه نخواهیم بود.

همچنین مهندس نوری، رییس موسسه استاندار و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی، گفت: بسیاری از واحدهای فعال در بخش تولید مصالح ساختمانی در سال‌های اخیر موفق به اخذ گواهی استاندارد شده‌اند.

وی ادامه داد: از ۵۲‌واحد تولید آجر صنعتی، ۲۲‌واحد موفق به دریافت مهر استاندارد شده‌اند و مابقی نیز با توجه به کیفیت بالای تولیدات خود هنوز اقدامی در جهت اخذ مجوز استاندار نکرده‌اند.

رییس موسسه استاندار و تحقیقات صنعتی خراسان رضوی استاندارد را حداقل کیفیت مورد قبول دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری بخش خصوصی ارائه پروانه استاندارد به واحدهای خصوصی افزایش داشته و در حال حاضر بیش از ۷۰‌درصد اقدامات موسسه استاندارد توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود.