رییس دومین کنفرانس ملی سازه‌های فضاکار گفت: گسترش کاربرد سازه‌های فضاکار سرعت پیشرفت پروژه‌های عمرانی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد که با توجه به طولانی بودن مدت انجام این قبیل پروژه‌ها در کشور، این امر می‌تواند در بهره‌برداری هر چه سریع‌تر بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور مفید باشد. دکتر محمود گلابچی در حاشیه برپایی دومین کنفرانس ملی سازه‌های فضا کار با اعلام این مطلب افزود: سازه‌های فضا کار نیروهای وارد بر ساختمان را در جهت‌های مختلف انتقال می‌دهد که این مزیت در کنار مزایایی از قبیل پیش‌ساخته بودن و امکان برچیدن و نصب مجدد به عنوان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای بسیاری از پروژه‌های عمرانی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.به گفته وی در صورت تولید انبوه سازه‌های فضاکار سرعت ساخت، سهولت اجرا و اقتصادی بودن از دیگر مزایای استفاده از این سازه‌ها در کشور است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در کشور ما با وجود ساخته شدن ده‌ها میلیون متر مربع ساختمان در سال کمتر از یک درصد آنها به این شیوه ساخته‌ می‌شود.

دکتر گلابچی مهم‌ترین هدف برپایی دومین کنفرانس ملی سازه‌های فضا کار را آشنایی معماران و مهندسان کشور با این تکنولوژی دانست و یادآور شد: سبک سازی ساختمان، سرعت ساخت، تولید انبوه و فراهم شدن امکان تولید صنعتی از مزایای سازه‌های فضا کار به‌شمار می‌رود. گفتنی است، اولین کنفرانس سازه و معماری به همراه دومین کنفرانس ملی سازه‌های فضا کار با حضور استادان و متخصصان برجسته ملی و بین‌المللی از کشورهای ژاپن، انگلستان، فرانسه، چین و لهستان هفته گذشته برگزار شد.