براساس آخرین آمار ارایه‌شده ازسوی موسسه برگزارکننده نظرسنجی برای انتخاب عجایب هفت‌گانه دنیای جدید، هنوز نام اهرام ثلاثه مصر که از عجایب هفت‌گانه دنیای قدیم محسوب می‌شود، در میان 10 اثر تاریخی صدر این فهرست به‌چشم نمی‌خورد.

به گزارش ایسنا، تا به‌حال حدود ۴۵‌میلیون نفر در این نظرسنجی اینترنتی برای انتخاب عجایب هفت‌گانه از نگاه مردم دنیای جدید شرکت کرده‌اند.


براساس آماری که توسط موسسه بانی این نظرسنجی اعلام شده است، نام اهرام ثلاثه مصر در میان ۱۰ اثر تاریخی انتخاب‌شده به‌چشم نمی‌خورد. طبق آخرین آماری که رویتر اعلام کرده است، ۱۰ اثر تاریخی که اکنون در صدر نتایج این نظرسنجی قرار دارند، به این ترتیب‌اند:
آکروپلیس در یونان، شهر تاریخی چیچن اتیاز (Chichen Itaz) در مکزیک، کلزیوم رم، برج ایفل در پاریس، دیوار چین، ویرانه‌های ماچوپیچو، بنای تاریخی پترا (Petra) در اردن، مجسمه‌های جزایر شرقی، استون‌هنج (Stonehenge) در انگلستان و تاج‌محل (Taj Mahal) در هندوستان.
نکته جالب توجه در این نظرسنجی، نبود نام اهرام ثلاثه مصر در فهرست ۱۰ اثر تاریخی صدر این فهرست است.
اهرام ثلاثه مصر که در منطقه جیزه مصر واقع شده‌اند، تنها اثر به‌جا مانده از عجایب هفت‌گانه جهان باستان به‌شمار می‌روند و شش اثر تاریخی دیگر در طول سال‌ها و به‌واسطه بلایای طبیعی و عامل انسانی نابود شده‌اند.