مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۹هزار نفر از مددجویان تحت پوشش در نوبت دریافت مسکن قرار دارند که مهم‌ترین مشکل تامین مسکن این افراد مخصوصا در شهرستان‌ها، تهیه زمین است. سید مهدی علی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر، مددجویان در کشور ما این توقع را دارند که مسکن آماده و ساخته شده تحویل‌شان شود، در صورتی که خود مددجویان باید با همتی دسته‌ جمعی با همکاری بهزیستی و سایر نهادهای دولتی در این امر همکاری لازم را داشته باشند. وی در خصوص واگذاری مسکن رایگان به مددجویان خاطرنشان کرد: این انتظار که می‌توان مسکن را به طور رایگان به افراد واگذار کرد، انتظار بیهوده‌ای است.

علی‌پور در مورد شرایط واگذاری مسکن به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: الگویی را در سال ۸۶ به کل کشور ارائه دادیم که در آن علاوه بر کمک بلاعوض سازمان بهزیستی، اعطای وام مسکن، ارائه تسهیلات بانکی و سهم خیرین و نیکوکاران، باید خود مددجو نیز سهم آورده‌ای داشته باشد.

وی در ادامه گفت: اکنون مددکاران و همکاران ما سعی دارند که سهم آورده مددجو را نیز از طریق منابع مناسبی تامین کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درباره موسسات خیریه مسکن‌ساز در خراسان رضوی اعلام کرد: در مشهد ۸ موسسه و در ۷ شهرستان استان نیز هر کدام یک موسسه خیریه وجود دارد که به منظور تامین مسکن مددجویان فعالیت می‌کنند. وی با بیان این که ۹۰۳ واحد مسکن از سال ۸۵ تحت پوشش سازمان بهزیستی خراسان رضوی در دست ساخت است، تصریح کرد: همچنین ۱۰۴ واحد اجاره به شرط تملیک نیز در سال ۸۵ از طریق مسکن و شهرسازی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.