سرمایه‌گذاران خارجی در راه هشتگرد

گروه مسکن- الهام علاقه‌بندان:سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری کلان در شهر جدید هشتگرد، در راه هستند و ما با دقت نسبت به انتخاب آنان اقدام خواهیم کرد. مهندس محمود امیرنعمتی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: طبق توافقنامه‌ای که با مالزیایی‌ها به امضا رسیده است، ۲۰هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید پرند و هشتگرد توسط آنها احداث خواهد شد.وی که در سالن اجتماعات انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران سخن می‌گفت، تاکید کرد: مراحل اداری فعالیت مالزیایی‌ها در شهر جدید هشتگرد طی شده و از حدود دوماه دیگر، ساخت‌وساز آنها آغاز خواهد شد.وی با اشاره به فعالیت انبوه‌سازان بزرگ در این شهر، چشم‌انداز آتی هشتگرد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طی سال‌های گذشته فضای یاس و ناامیدی بر هشتگرد حاکم شده بود و پروژه‌هایی وجود داشتند که حدود ۸سال نیمه‌کاره رها شده بودند، اما اکنون دگرگونی‌های عمده‌ای در این شهر رخ داده است، به گونه‌ای که شرکت‌های تعاونی و سازندگان مسکن، فعالیت‌های خود را با جدیت از سر گرفته‌اند.امیرنعمتی، ضمن تشریح مشکلات اداری و اجرایی که در گذشته برای ساخت و راه‌اندازی مترو وجود داشت، از جمله تحریم‌های بین‌المللی و...، از آغاز عملیات اجرایی مترو از حدود شش ماه قبل خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶پل برای ادامه خطوط مترو از مهرشهر به سمت هشتگرد احداث شده و ادامه دارد. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، ریل‌گذاری متروی شهر جدید حداکثر تا دوسال دیگر آماده می‌شود اما بقیه کارها باید توسط ارگان‌های اجرایی دیگری انجام شود. وی با تاکید بر اینکه قرار نیست شهر جدید هشتگرد صرفا پذیرای سرریز جمعیت تهران باشد، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم شهر جدید را برای آیندگان، خوب و با رعایت اصول علمی و مهندسی بسازیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعه وجود گسل‌های زلزله‌خیز در اطراف هشتگرد گفت:‌ ما نباید از زلزله بترسیم. زلزله اگرچه تلفات انسانی بی‌شماری را در ایران به بار آورده، اما شعور مهندسی ما را نیز بالا برده است. کشور ژاپن، کشوری زلزله‌خیز است، اما حتی ساختمان‌های عظیم این کشور، آسیبی از زلزله نمی‌بینند. ما باید با علم مهندسی، شهر را مقاوم بسازیم.

وی تاکید کرد:‌ رعایت استانداردها و آیین‌نامه‌های مقاوم‌سازی در شهر جدید هشتگرد اجباری است و روی اجرای آن نظارت می‌شود. وی با اعلام اینکه ظرفیت هشتگرد باید از ۵۰۰هزار نفر به یک‌میلیون نفر برسد از پیگیری احداث بزرگ‌ترین شهرک سینمایی کشور در شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: کلنگ احداث این شهرک، ۴سال قبل به زمین زده شده و سیاست ما پیگیری جدی برای راه‌اندازی سریع آن است.