وزیر کشور در خصوص افزایش قیمت مسکن در کشور گفت: در حال حاضر در بالاترین سقف تقاضای مسکن در کشور قرار داریم و به پیک تقاضای مسکن در ده سال گذشته و آینده رسیده‌‏ایم. به گزارش «ایلنا»، مصطفی پورمحمدی خاطرنشان کرد: افراد سنین ۲۲ تا ۲۸ سال در حال حاضر بالاترین قشر جامعه را تشکیل می‌‏دهند، بنابراین سطح تقاضای مسکن به مرحله بسیار وسیع و گسترده‌‏ای رسیده است. وزیر کشور یادآور شد: بهترین راه‌‏حل دولت برای رفع مشکل مسکن در کشور، تولید انبوه و ارزان‌‏قیمت مسکن است که در این خصوص دستوراتی از سوی رییس جمهور به وزیر مسکن ابلاغ شده است. وی با اشاره به تنظیم لایحه‌‏ای در دولت در خصوص رفع مشکل مسکن گفت: امروز با حضور معاونان عمرانی و روسای کل مسکن و شهرسازی و زمین استان‌‏ها جلسه‌‏ای با وزیر مسکن برگزار می‌‏شود که در این جلسه، تدابیر جدید درباره تولید مسکن ارزان‌‏قیمت اندیشیده خواهد شد.

پورمحمدی افزود: در صورتی که در کشور به رکورد تولید یک‌ونیم میلیون مسکن در سال برسیم، می‌‏توانیم به نتایج مناسبی در کاهش قیمت مسکن دست یابیم.

وی در خصوص بالا بودن نرخ اجاره مسکن یادآور شد: ما به دنبال حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن هستیم که در صورت تحقق این امر قیمت مسکن و اجاره آن تا حد قابل توجهی کاهش می‌‏یابد.

وزیر کشور افزود: در حال حاضر میزان مسکن اجاره‌‏ای ۵/۳۲‌درصد کل خانه‌هاست‌ اما در صورتی‌‏که نرخ اجاره کاهش پیدا نکند، تنها راه‌‏حل آن است که به سرعت این عدد را کاهش داده و آن را به مسکن ملکی تبدیل کنیم و راه‌‏حل این اقدام تولید مسکن انبوه و ارزان‌‏قیمت است.