به زودی شهرسازی تهران به صورت «شبکه» مدیریت می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: به زودی با تکمیل شبکه فیبر نوری و اتصال مناطق و نواحی شهرداری‌‏ تهران به یکدیگر، شهرسازی در تهران به صورت «شبکه» مدیریت می‌‏شود. به گزارش ایلنا، دکتر خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران‌‏ گفت: هم‌‏اکنون در حوزه شهرداری به دلیل وسعت مراجعات و کندی رسیدگی به آنها، با حجم عظیمی از پرونده‌‏ها مواجه هستیم و یک شهروند برای دریافت پایان کار جواز و یا استعلام روزها و هفته‌‏ها وقت خود را صرف می‌‏کند.

دانشجو با اشاره به اینکه قالیباف به مسائل حوزه شهرسازی اشراف داشته و از منظر ایجاد تغییرات در این حوزه به آن نگاه می‌‏کند، افزود: لازم است در حوزه شهرسازی سرعت ارائه پاسخ‌‏ها را بالا ببریم، علاوه بر این در این امور دقت لازم را نیز داشته باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: در حوزه شهرسازی عمده کارها به صورت دستی و سنتی انجام می‌‏شود که این موضوع دقت و کارایی را پایین آورده و باید در این حوزه تحولاتی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه به زعم شهردار تهران باید از امکانات حال حاضر برای چک کردن لحظه‌‏ای و آنلاین اطلاعات استفاده شود، یادآور شد: به همین دلیل طی هفته جاری در یکی از نواحی مناطق ۶ و ۱۷ طرح اتصال شبکه شهرسازی توسط فیبرنوری به صورت پایلوت اجرا خواهد شد و حداکثر ظرف چند ماه آینده، این طرح در تمام تهران اجرایی می‌‏شود.

دانشجو گفت: به این ترتیب تهران در حوزه شهرسازی با اتصال به شبکه اینترانت خواهد توانست به بخشی از مشکلات موجود در این حوزه غلبه کند. سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اتصال نواحی و مناطق شهرداری به یکدیگر نیازمند مصوبه شورای شهر نیست و در این حوزه، شهرداری می‌‏تواند از امکانات به روز برای افزایش ضریب پاسخگویی و نظارت استفاده کند.

وی افزود: این انتظار را از حوزه شهرسازی و شخص شهردار تهران داریم که به گونه‌‏ای برنامه‌‏ریزی کنند که در حداقل زمان ممکن و ظرف یک تا دو روز جواز ساختمانی، پایان کار و .... به متقاضیان ارائه شود.

دانشجو تصریح کرد: تطابق اطلاعات در حوزه‌‏های مختلف نیازمند این است تا اطلاعات با یکدیگر چک شده و به صورت واحد در یک جا موجود باشد که با تکمیل شبکه فیبرنوری و تهیه برنامه‌‏های نرم‌‏افزاری، این امکان در حوزه شهرسازی فراهم شده است.