شورای عالی ترافیک ایجاد ۴ خط جدید مترو تهران را در قالب دو کریدور جدید تصویب کرد. به گزارش «ایسنا»، مهندس سید مهدی هاشمی، معاون عمرانی وزیر کشور و رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در حاشیه امضای تفاهمنامه سازمان شهرداری‌ها و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نتایج جلسه شورای عالی ترافیک را نیز اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه موضوع کریدور خط یک مترو کرمانشاه نیز به تصویب رسید، افزود: اقدامات فنی مترو کرمانشاه پایان یافته و مشاور طرح نیز جزئیات آن را به شورای عالی ترافیک ارجاع داده است که بدین ترتیب طول قطار شهری کرمانشاه ۱۷‌کیلومتر خواهد بود.

رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین از تصویب دو کریدور جدید مترو تهران خبر داد و گفت: چهار خط جدید متروی تهران در قالب دو کریدور به تصویب این شورا رسید و به این ترتیب تعداد خطوط متروی تهران به ۱۱ خط خواهد رسید. وی تصریح کرد: اعتبار این دو کریدور بربنای مطالعات اجرایی مشاور و از طریق منابع تبصره ۱۳ تامین خواهد شد. هاشمی خاطرنشان کرد: طبق طرح اولیه، بخش عمده (۹۰‌درصد) این دو کریدور قطار هوایی خواهد بود، اما درصد اختصاص قطار هوایی و قطار شهری بستگی به مطالعات دقیق و اجرایی مشاوران طرح دارد.