در اجرای ماده ۱۳۳ قانون برنامه چهارم توسعه، ۲۵۰ جلد سند مالکیت روستای خراجی در شهرستان شهرکرد صادر و در مراسمی به صاحبان آنان اهدا شد. به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم که با حضور استاندار، مدیر کل ثبت اسناد و املاک، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و فرماندار و رییس بنیاد مسکن شهرستان شهرکرد برگزار شد، ۵ جلد سند مالکیت به صورت نمادین به خانواده شهدا و ایثارگران اهدا شد.

محمد هاشمی مقدم، مدیر کل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری در این مراسم ضمن دعوت از روستائیان برای ثبت منازل خود، روش به ثبت رساندن املاک از طریق ماده ۱۳۳ را آسانترین روش برای دریافت سند مالکیت دانست و گفت: ثبت املاک به طور رسمی، ضمن تثبیت مالکیت، منازعات و اختلافات را کاهش می دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز ضمن تقدیر از اداره‌های ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن، مستندسازی املاک روستایی را فعالیتی ضروری و مهم بیان کرد و آن را زمینه توسعه روستایی در استان دانست.

رجبعلی صادقی اظهار امیدواری کرد که با توجه به منوط بودن سرمایه‌گذاری به داشتن سند، املاک بیشتری از روستاییان استان، دارای سند مالکیت شود.