تخریب هتل بین‌‏المللی تهران در متراژ ۳۷ هزار متر مربع واقع در حاشیه پل سیدخندان و رسالت از سوی شهرداری منطقه ۷ آغاز شد. به گزارش ایلنا، این اقدام که یکی از بزرگ‌‏ترین عملیات‌‏های تخریب در شهر تهران محسوب می‌‏شود، با تفاهم‌‏نامه‌‏ای که توسط شرکت مخابرات با شهرداری منطقه به امضا رسید، انجام می‌شود تا نسبت به تسطیح محل، اصلاح گذر و عقب‌‏نشینی اقدام و مابقی زمین به منظور برنامه‌‏های تعیین شده شرکت مخابرات در اختیار آن سازمان قرار گیرد.

بنابراین گزارش، روند تخریب این مجموعه از هفته‌‏های گذشته شروع و در صورتی‌‏ که مشکل خاصی به وجود نیاید، تا مردادماه به اتمام خواهد رسید.

هتل بین‌‏المللی تهران که در طول جنگ تحمیلی در اختیار هموطنان جنگ‌‏زده قرار داشت، پس از اتمام آن و بازگشت هموطنان جنگ‌‏زده به شهرهای خود، تخلیه و به شرکت مخابرات فروخته شد.

این شرکت، در بدو امر بنا داشت با انجام تغییراتی در بافت داخلی ساختمان استفاده بهینه‌‏ای از آن کند که در بررسی‌‏های به عمل آمده مشخص شد نوع سازه این بنا از استحکام کافی برخوردار نبوده و مرمت و احیای آن صرفه اقتصادی ندارد.

در نتیجه ساختمان مجددا به حال خود رها شد و چهره ناهمگون و زشتی را به این محدوده از منطقه تحمیل کرد. تا اینکه با تغییر مدیریت شهری منطقه ۷ و در پی اعلام نارضایتی‌‏های متعدد شهروندان و ساکنان نسبت به مشکلات این ساختمان از قبیل وجود زباله و حیوانات موذی و آلودگی‌‏های ناشی از آن، اسکان معتادان و ... به صورت یکی از دغدغه‌‏های مهم در دستور کار شهرداری قرار گرفت.