گروه مسکن - رییس اولین کنفرانس سازه و معماری گفت: با پیشرفت‌های صورت گرفته طی سال‌‌های اخیر در زمینه مصالح ساختمانی، پلیمرها به زودی جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی موجود می‌شوند. محمود گلابچی به مناسبت برپایی «اولین کنفرانس سازه و معماری» افزود: در آینده نزدیک در کنار به کارگیری فولاد در بتن به عنوان عنصر مسلح‌کننده، از پلیمرها نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این که استفاده از پلیمرها علاوه بر این که آلودگی‌های زیست محیطی کمتری به همراه دارد موجب کاهش وزن سازه نیز می‌شود، تصریح کرد:‌ با توجه به بالا بودن امکان وقوع زلزله در کشور به دلیل قرار گرفتن ایران روی کمربند زلزله و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مناسب به منظور کاهش وزن ساختمان می‌‌توان به میزان چشمگیری از خطرات ناشی از زلزله کاست. گلابچی یادآور شد: (Fiber rein forced polymer(FRP مصالحی از انواع کربن، شیشه و «آرامید» هستند که به شکل میلگرد و الیاف برای پایداری و مقاوم‌سازی به کار گرفته می‌شوند.

رییس اولین کنفرانس سازه و معماری گفت: بلوک‌های یونولیت که به وسیله بتن و میلگرد یکپارچه سازی شده‌اند به جای بلوک‌های سیمانی و سفالی از جمله مصالحی است که امروزه باید مورد توجه معماران و مهندسان کشور قرار گیرد. وی یکی از اهداف برپایی «اولین کنفرانس سازه و معماری» را آشنایی معماران و مهندسان کشور با شیوه‌های نوین تکنولوژی‌های مدرن ساخت و ساز برشمرد.

اولین کنفرانس سازه و معماری با حضور استادان برجسته ملی و بین‌المللی ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه امسال از سوی قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران در محل دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبا برپا می‌شود.