«اولین کنفرانس سازه و معماری» و «دومین کنفرانس ملی سازه‌های فضاکار» با حضور متخصصان صاحب نام ملی و بین‌المللی از ۳۰ اردیبهشت تا ۲ خرداد ماه امسال از سوی قطب علمی فنآوری معماری دانشگاه تهران در محل پردیس هنرهای زیبای این دانشگاه برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، دکتر محمود گلابچی رییس این دو کنفرانس با اعلام این خبر افزود: برگزاری اولین کنفرانس در زمینه تکنولوژی معماری با عنوان «سازه و معماری» و دومین کنفرانس ملی «سازه‌های فضاکار» فرصتی برای گردهم آمدن صاحبنظران، متخصصان و اندیشمندان کشور در حوزه تکنولوژی معماری و سازه‌های فضاکار است.

به گفته دکتر گلابچی، هدف این دو کنفرانس فراهم آوردن زمینه‌های تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی ایران و جهان در زمینه مفاهیم مشترک معماری و سازه و سایر محورهای اعلام شده در دو کنفرانس است.

وی افزود: سیر تحول سیستم‌های سازه‌ای، سازه و تکنولوژی معماری، تاثیر متقابل سازه، فرم و عملکرد، تکنولوژی معماری و هویت فرهنگی و نیز آموزش سازه در معماری، محورهای اصلی کنفرانس سازه و معماری را تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: سازه و کاربردهای پیشرفته کامپیوتر، سازه و فرآیند طراحی، تاثیر سازه در شکل‌گیری اثر معماری، سازه و روح زمان و تکنولوژی معماری و اخلاق حرفه‌ای دیگر محورهای این کنفرانس را تشکیل می‌دهد.

رییس دومین کنفرانس ملی سازه‌های فضاکار گفت: این کنفرانس زمینه‌های لازم را به منظور گسترش سازه‌های «فضاکار» به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های طراحی و اجرای ساختمان‌ها در جامعه معماری و مهندسی کشور فراهم می‌آورد.

دکتر گلابچی افزود: ویژگی‌های معماری سازه‌های فضاکار، سیستم‌های سازه‌ای، ابداعات و طرح‌های نوین، فرم‌شناسی سازه‌های فضاکار، روش‌های تحلیل، طراحی، ساخت و نصب سازه‌های فضاکار، بهینه‌یابی و اقتصاد سازه‌های فضاکار در این کنفرانس مورد تبادل نظر کارشناسان داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

دکتر گلابچی از برگزاری مسابقات و ده عنوان کارگاه آموزشی و تخصصی با حضور استادان برجسته کشور و نیز متخصصان بین‌المللی و همچنین نمایشگاه تخصصی سازه و معماری و سازه‌های فضاکار به عنوان دیگر برنامه‌های جانبی این دو کنفرانس یاد کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند، به پایگاه اینترنتی این کنفرانس‌ها به نشانی‌های www.ncsa۲۰۰۷.ut.ac.ir مراجعه کنند.