مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت :‌حدود ۲‌میلیون واحد مسکونی کم دوام و بی‌دوام در سطح کشور وجود دارد که سهم استان اردبیل از این رقم نزدیک به ۷۰‌هزار واحد است. احمد حاج علیزاده در گفت‌وگو با «خبرگزاری فارس» افزود: ‌با اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، سالانه بیش از ۷‌هزار واحد مسکونی و در کمتر از ۱۰ سال همه واحدهای کم‌دوام بازسازی و نوسازی می‌شود.

وی گفت: ‌میزان تسهیلات در سال ۸۵ بیش از ۵۷‌میلیون ریال برای هر واحد بود و امسال نیز با احتساب ۱۵‌درصد افزایش و بازپرداخت ۱۲ ساله به میزان فوق‌الذکر، متقاضیان واجد شرایط را به بانک‌های عامل معرفی خواهیم کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: ‌اولویت‌هایی را برای سال جاری در نظر گرفتیم که بهره‌مندی اقشار آسیب پذیر و واجد شرایط را بیشتر می‌کند که از جمله متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانواده و کسانی که در جریان سفر رییس جمهور به استان اردبیل مکاتبه داشتند را در بر می‌گیرد.

حاج علیزاده با اشاره به افزایش ۴۴۳‌درصدی عملکرد بنیاد مسکن استان در اجرای طرح هادی روستایی گفت: ‌بنیاد مسکن موظف است برای تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار طرح هادی روستایی تهیه کند و برای روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار اجرای طرح هادی را داشته باشد. وی تصریح کرد: براین اساس از کل ۵۴۹ روستای بالای ۵۰ خانوار برای ۶۶‌درصد آنها طرح تهیه شده و طرح هادی مابقی تا پایان برنامه چهارم توسعه مطالعه و انجام می‌شود. مدیر کل بنیاد مسکن استان اظهار داشت: این بنیاد، نزدیک به ۵۲‌هزار جلد سند مالکیت روستایی را با همکاری ثبت اسناد و املاک صادر و موفق به کسب رتبه ممتاز کشوری شده است.