باغ موزه دفاع مقدس با وسعت ۲۰۰هزار متر مربع مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا احداث می‌شود. به گزارش «ایسنا»، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهری تهران با بیان این مطلب گفت: باغ موزه دارای دو بخش ساختمان موزه و محوطه بوده و ساختمان موزه از نمادهای اصلی موزه‌ای مانند نمایشگاه‌ها و مدیریت رویدادها تشکیل شده است.

اکبر تشکری نیا گفت: فضاهای فرهنگی مانند سالن همایش، پایگاه رزمندگان، کتابخانه، فضاهای اداری و همچنین فضاهای رفاهی مانند رستوران، کافی‌شاپ و نمازخانه از دیگر بخش‌هایی است که در ساختمان موزه قرار دارد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران جزئیات باغ دره را شامل ساختمان‌های خدماتی، محور پیاده وسط و دریاچه، سطوح شیبدار جانبی و خیابان‌های پیاده و سواره اضطراری خواند و افزود: در ساخت باغ موزه دفاع مقدس به استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا توجه شده و این باغ دارای هفت تالار است که از آستانه حیرت آغاز و تا حقانیت ادامه دارد.

وی با بیان این که اجرای نمایش در باغ موزه به وسیله ادوات و ابزار بوده و اتفاقات از طریق دستگاه‌هایی که نصب شده به طور ملموس نشان داده می‌شود، خاطرنشان کرد: همه فضاهای این باغ موزه بر اساس واقعیت طراحی شده و دارای فضاهای دلنشینی است و در بخش رود دره و یا حور که دارای فضاهای خاص و باطراوت و زیبایی است، دوره‌های مختلف عملیات در آب نمایش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به این که باغ موزه به دلیل زیبایی و مفهوم خاص هر تالار، در هر دوره مسائل جدیدی را در ارتباط با دفاع مقدس به مخاطب نشان می‌دهد، گفت: در این مکان می‌توان هر نوع اتفاق و رویدادی را در ارتباط با دفاع مقدس برگزار کرد و برای شهروندان به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: خاکبرداری از هفت تالار اصلی این مجموعه انجام شده و بخش زیادی از رود دره نیز به اتمام رسیده است و احداث باغ موزه دفاع مقدس بر اساس روز شمار پیش می‌رود.