دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، اعلام کرد: بنیاد مسکن پنج‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان وام با کارمزد ۴‌درصد و سازمان بهزیستی ۵/۲میلیون تومان کمک بلاعوض، جهت مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی به مددجویان می‌پردازد. به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربوبی دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی گفت: با اجرای طرح مقاوم‌سازی پنج هزار خانه روستایی و شهری با جمعیت زیر ۱۲هزار نفر که با همکاری سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال گذشته صورت گرفت، ۱۵۰۰واحد مسکونی پس از مقاوم‌سازی به مدد جویان تحویل داده شده است.

وی افزود: در ادامه این طرح ۳هزار و ۵۰۰واحد مسکونی دیگر نیز در حال مقاوم‌سازی است.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: در این طرح که از نیمه دوم سال ۸۵ در حال اجرا است بنیاد مسکن با اعطای پنج ‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان وام با کارمزد ۴‌درصد به مددجویان اقدام به مقاوم‌سازی خانه‌های این افراد می‌کند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی نیز تا سقف ۵/۲ ‌میلیون تومان کمک بلاعوض، به مددجویان برای مقاوم‌سازی منازل می‌پردازد.

ربوبی تصریح کرد: در پی افزایش سهمیه بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی، امسال ۲۰هزار واحد مسکونی دیگر نیز از سوی سازمان بهزیستی به بنیاد مسکن معرفی می‌شود.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، همچنین از برگزاری اولین همایش کارشناسان مسکن سازمان بهزیستی کشور با رویکرد تبیین سیاست های سازمان برای تامین مسکن معلولان و مددجویان در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد خبر داد.