استاندار خراسان شمالی گفت: سال ۸۶با کمک تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و شهرداری‌های این استان به سال نهضت خانه‌سازی بدل خواهد شد. به گزارش ایرنا، بهروز همتی در نشست کارگروه مسکن این استان در بجنورد افزود: برای گسترش مسکن‌سازی در استان همه دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها موظف شدند تا قوانینی را که مجلس شورای اسلامی مصوب و دولت نیز ابلاغ کرده، اجرا کنند.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و شیوه‌نامه هیات دولت، سازمان مسکن و شهرسازی هر استان موظف به واگذاری زمین برای ساخت مسکن به صورت اجاره‌ای با قرارداد ۹۹ ساله به شرکت‌های تعاونی و انبوه‌سازان است.

همتی گفت: همچنین بانک‌های عامل موظف به ارائه تسهیلات لازم به متقاضیان ساخت مسکن در قالب انبوه‌سازی و اجاره‌ای شدند.

وی یادآور شد: در شیوه‌نامه دولت شهرداری‌ها نیز ملزم شدند تا عوارض صدور پروانه و سایر خدمات شهرداری را از سازندگان مسکن در قالب انبوه‌سازی و اجاره‌ای حداقل به مدت پنج سال به تعویق بیندازند. او اضافه کرد: برای تسریع در امر مسکن‌سازی نیز با ابلاغیه دولت در استان خراسان شمالی، ۲۰میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی‌های سال ۸۶برای آماده‌سازی زمین‌ها برای واگذاری به مسکن‌سازان پیش‌بینی شده است. وی گفت: این اعتبار پس از چند سال از فروشندگان مسکن دریافت و به حساب خزانه استان برگشت داده می‌شود. همتی از فرمانداران شهرهای استان، مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌های استان خراسان شمالی خواست تا نسبت به شناسایی زمین‌های دولتی اقدام کنند.