پس از تغییر چند باره ضوابط پرداخت وام ۱۰میلیون تومانی مسکن و استقبال نه چندان مناسب از سوی متقاضیان به دلیل گران شدن مسکن در سال ۸۵ قرار بر این بود تا طبق مصوبه دولت برای سال ۸۶ این وام به ۵/۱۱میلیون تومان افزایش یابد اما گزارش‌ها حاکی از این است که وزارت مسکن و شهرسازی برای پرداخت این وام هنوز به جمع بندی نرسیده و همچنان در قبال این موضوع سکوت اختیار کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، براساس برنامه‌ای که محمد سعیدی‌کیا، وزیر مسکن و شهرسازی در تاریخ ۱۵ آذر سال ۸۴ اعلام کرد، قرار شد وام ۱۰میلیون تومانی خرید مسکن در سال ۸۴ به ۳۰هزار نفر پرداخت شود اما آخرین آماری که از سوی وزیر مسکن اعلام شد این وام در سال ۸۵ تنها به ۱۰هزار نفر پرداخت شد.

همچنین منابع آگاه خبر می‌دهند با توجه به تجربه ناموفق پرداخت وام ۱۰میلیون تومانی این احتمال می‌رود که وزارت مسکن برای اعطای وام ۵/۱۱میلیون تومانی دچار اشتباه گذشته نشود و از ثبت‌نام عمومی پرهیز کند.

خواجه‌دلویی، معاون امور ساختمان و مسکن وزارت مسکن و شهرسازی در اواخر سال گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که وزارت مسکن و شهرسازی با ارائه دستورالعمل جدید کار پرداخت وام ۵/۱۱میلیون تومانی مسکن به اقشار کم‌درآمد در سال‌جاری را تا اسفند سال ۸۵ نهایی خواهد کرد. کاری که هنوز به نتیجه نرسیده است.