ضوابط جدید برای ساختمان‌های بالای 3هزار مترمربع

مدیر‌کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: کمیته ای برای رسیدگی به مشکلات ساختمان‌های بالای سه هزار متر مربع تشکیل شده است و نتایج به دست آمده در این کمیته تا پایان خرداد ماه اجرایی می‌شود. سعید عامری

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس اخلاصی، افزود: آیین‌نامه‌های تدوین شده در رابطه با ماده۳۳ قانون نظام مهندسی برای ساختمان‌های بالای سه‌هزار مترمربع دارای مشکلاتی در اجرای کار به وسیله افراد بود و نظارت و طراحی مناسبی نیز برای این ساختمان‌ها وجود نداشت.

وی از تشکیل کمیته برای رسیدگی به مشکلات آیین‌نامه‌های این ماده خبر داد و افزود: کمیته‌ای از نمایندگان وزارت مسکن و شهر سازی، سازمان نظام مهندسی و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تشکیل شده است که امیدواریم نتایج به دست آمده در این کمیته تا پایان خردادماه اجرایی شود. اخلاصی با اشاره به مسائل مطرح شده در این کمیته گفت: سعی شده تا در این کمیته با استفاده از روش جدید، مسوولیت به طور مستقیم به دفاتر مهندسی واگذار شود تا از طریق مهندسان این دفاتر، به طور دقیق در جریان روند طراحی و اجرای ساختمان‌های بالاتر از سه هزار مترمربع قرار گیریم.

وی افزود: با اجرای این طرح ساخت‌و‌ساز برای این ساختمان‌ها شکل مشخصی پیدا می‌کند و از اعمال سلیقه‌های مختلف در ساخت، اجرا و استحکام این بناها جلوگیری خواهد شد.

اخلاصی در ادامه گفت: بر اساس ضوابط این طرح، طراحان موظف می‌شوند تا برای بهبود سیما و منظر شهری ، نماهای مناسب و همگون ارائه دهند. وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته‌ای تشکیل شده و به بررسی مشکلات آیین‌نامه‌های تدوین شده و اصلاح آن می‌پردازد، افزود: جلسات این کمیته به طور مستمر تشکیل می‌شود و سعی داریم تا پایان نیمه اول سال‌جاری نتایج به دست آمده در این کمیته را اجرایی کنیم.