نوع نگاه به ساختمان‌سازی باید تغییر کند

گروه مسکن- تعیین استراتژی هدف به منظور تغییر در نحوه ساخت و ساز واحدهای مسکونی در کشور مهم‌ترین برنامه‌ای است که باید در اولویت کاری سیاستگذاران عرصه مسکن قرار گیرد. یحیی آل‌اسحاق، قائم مقام بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی در دیدار از روزنامه دنیای اقتصاد، در جمع اعضای گروه مسکن با بیان این مطلب افزود: نوع نگاه به ساختمان‌سازی در کشور باید تغییر کند. وی با بیان اینکه به مقوله مسکن و ساختمان باید با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیا در بخش تکنولوژی ساختمان نگاه شود، گفت: در کشور ما به‌رغم آنکه گران‌ترین مصالح ساختمانی در برخی از ساختمان‌ها به کار می‌رود، اما باز با مشکلاتی از قبیل طولانی شدن زمان ساخت و عدم مقاوم‌سازی‌های روبه‌رو هستیم.

آل‌اسحاق تصریح کرد: هم‌اکنون چینی‌ها قادر هستند ساخت یک هتل بزرگ را با تمام امکانات و تزئینات داخلی در مدت ۶ماه انجام داده و تحویل دهند اما در کشور ما چنین پروژه‌ای ۵سال زمان می‌برد.

وی که هفته پیش به سمت رییس اتاق بازرگانی تهران انتخاب شده است، از گروه مسکن و عمران روزنامه دنیای اقتصاد خواست با برنامه‌ریزی منسجم نگاه به ساخت و ساز در کشور را با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیا تغییر دهند.