همایش ملی «معماری و طراحی شهری» امروز در اصفهان آغاز می‌شود

همایش ملی معماری و طراحی شهری تحت عنوان «نقش جهان» از امروز تا ششم اردیبهشت در مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان اصفهان برگزار می‌شود. رییس سازمان مسکن و شهرسازی اصفهان و دبیر اولین همایش ملی معماری‌و طراحی شهری گفت: این همایش در محورهای معماری بناهای مسکونی، عمومی و دولتی و طراحی شهری برگزار می‌شود.

«جمشید نورصالحی» در جمع خبرنگاران هدف از برپایی این همایش را انتخاب و معرفی فعالیت‌های برتر اجرا شده معماری و طراحی شهری متناسب با هویت ایرانی اسلامی و معیارهای اقلیمی عنوان کرد.

وی گفت: در سال‌های پس از انقلاب، شهرسازی تحت‌‌شعاع ساخت مسکن قرار گرفت و کمبود مسکن مانع شناخت نیازها در زمینه شهرسازی شد و با توجه به ویژگی‌های معماری و کالبدی، اصفهان به عنوان پیشقدم برگزاری این همایش با عنوان نقش جهان شد.

دبیر اولین همایش ملی معماری و طراحی شهری افزود: در این راستا دبیرخانه دایمی ‌این همایش در اصفهان تاسیس شد تا این همایش همه ساله در اردیبهشت‌ماه در اصفهان برگزار شود.

وی اظهار داشت: در این همایش بیش از ۳۶۰طرح حرفه‌ای و ۲۶۰طرح دانشجویی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۳۰طرح در دو بخش انتخاب شدند.

نورصالحی، کیفیت طرح، همخوانی اقلیمی طرح، کالبد و سیمای طرح تهیه‌شده با توجه به بهره‌وری بیشتر فضا و ابعاد اجرایی را از عوامل موثر در انتخاب طرح‌های حرفه‌ای برتر از سوی هیات داوران عنوان کرد.

وی گفت: در کنار این همایش، نمایشگاه آثار برتر در ۳۰غرفه برپا می‌شود.