اجرای خدمات رفاهی پس از پایان ساخت‌و‌ساز از وظایف تعاونی‌ها است و شرکت‌های تعاونی نباید از اجرای این وظیفه شانه خالی کنند. به گزارش ایلنا، امیر میمنت‌آبادی، مدیرکل اداره تعاون کردستان، با بیان این مطلب گفت: قبلا تعاونی‌های مسکن پس از ساخت و تحویل واحدهای مسکونی، مسوولیت دیگری در قبال مجتمع یا شهرک ساخته‌شده، قبول نمی‌کردند، اما از این به بعد تعاونی‌ها با موضوع جدید فعالیت خدمات رفاهی در مجتمع یا شهرک مربوطه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: عدم‌ مسوولیت‌پذیری یا ناآگاهی هیات‌مدیره تعاونی‌های مسکن در خصوص امور خدماتی موجب بروز مشکلاتی از قبیل فاضلاب، روشنایی، نبود فضای سبز، مسجد، آسفالت خیابان‌ها و پیاده‌روها می‌شد که با تغییر موضوع شرکت پس از پایان ساخت و ساز انجام این قبیل خدمات نیز بر عهده آنها است.

مدیرکل اداره تعاون کردستان، در خصوص شهرک‌ها و مجتمع‌هایی که قبلا ساخته و تحویل داده شده‌اند، ادامه داد: ساکنان این واحدهای مسکونی می‌توانند به اعضای هیات‌مدیره تعاونی مربوطه مراجعه کنند، تا آنها از طریق ادارات ذی‌ربط برای حل مشکلات اقدام نمایند.

میمنت‌آبادی در پایان از سایر ادارات و نهادهای ذی‌ربط خواست تا با اطلاع‌رسانی و همکاری کامل با اداره تعاون در خصوص اطلاع از مکان و نحوه ساخت مجتمع یا شهرک‌های مسکونی توسط تعاونی‌ها، کارشناسان، این اداره کل را در بازرسی‌ها و نظارت‌ها یاری کنند.