وزارت مسکن  ۳۰۰میلیارد ریال برای ساخت واحدهای اجاره‌ای هزینه می‌کند

وزارت مسکن و شهرسازی(سازمان ملی زمین و مسکن) براساس قانون بودجه سال‌جاری موظف است، ۳۰۰میلیاردریال به صورت وجوه اداره شده برای تشویق سازندگان واحدهای استیجاری و سایر سازندگان و کمک به تامین مسکن گروه‌های کم درآمد به مصرف برساند. به گزارش ایرنا، هیات دولت در نشستی همچنین وزارت مسکن و شهرسازی را موظف ساخت تاظرف یک ماه پس‌ از تصویب آیین‌نامه‌ اجرایی بند «د» تبصره ۶قانون بودجه سال۸۶، برنامه اجرایی ساخت و عرضه واحدهای مسکونی اجاره‌ای را باتوجه به نیازهای هر استان تدوین کند.

وزارتخانه یادشده موظف است در اجرای قانون تشویق ساخت و عرضه واحدهای مسکونی استیجاری حداقل ۳۰۰میلیارد ریال، برای خرید املاک و مستحدثات، آماده‌سازی و ساخت واحدهای مسکونی استیجاری در بافت‌های فرسوده هزینه کند.

وزارت مسکن و شهرسازی به منظور کاهش قیمت مسکن، برنامه ساخت ۵۰هزار واحد مسکونی استیجاری را در سال‌جاری دارد که برای ساخت این واحدها به سازندگان به ازای هر واحد ۱۴۰میلیون ریال تسهیلات بانکی با نرخ سود چهار درصد ارائه می‌شود.

این واحدها پس از دوره ساخت از سوی سازنده به مدت پنج سال در قالب اجاره واگذار می‌شود.

در عین حال این وزارتخانه درچارچوب قانون تشویق ساخت و عرضه واحدهای مسکونی استیجاری حداقل ۳۵درصد از منابع درآمدی خود، ناشی از فروش زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن را در بخش ساخت خانه‌های اجاره‌ای باید صرف کند.

قرار است پس از نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی تبصره ۶قانون بودجه توسط وزارت مسکن و شهرسازی برای تصویب به هیات دولت ارائه شود.