حسین‌علی امیری، معاون رییس‌ قوه‌قضاییه و رییس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور طی حکمی محمدحسن بکائیان را به سمت معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، معاون رییس قوه‌قضاییه در راستای بهینه‌سازی نیروی انسانی و به منظور بهبود روند امور مربوط به بخش املاک، محمدحسن‌بکائیان را که دارای سوابق تخصصی و طولانی در امور ثبتی می‌باشند به این سمت برگزیده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ابلاغ حکم جدید بکائیان، ضمن تاکید بر اجرای روش‌های جدید و فناوری روز و تحقق سیاست توسعه قضایی و برنامه‌های مصوب سازمان ثبت اسناد خواسته است تا در جهت تحقق کامل تکالیف تعیین‌شده برای سازمان در قانون برنامه چهارم، بازنگری و اصلاح قانون ثبت در راستای سیاست‌های توسعه‌ای نظام، قوه‌قضاییه و سازمان ثبت و مکانیزه کردن املاک اهتمام داشته باشد.

در متن حکم معاون جدید آمده است: ایجاد هماهنگی بین برنامه‌های سازمان در بخش املاک با برنامه توسعه قضایی و تلاش جهت تحقق برنامه توسعه قضایی مرتبط با امور ثبت با هدف رویکرد پیشگیری از تخلفات و کاهش ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی و همچنین ارتقای سطح کیفی آرای شورای‌عالی ثبت در بخش املاک اقدامات لازم صورت گیرد.

ایجاد سیستم بانک اطلاعات املاک کشور (نظام جامع املاک) از موارد مورد تاکید، در حکم انتصاب معاون جدید امور املاک است.

محمد حسن بکائیان قبل از این مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران بودند.