تعیین خط تراز 1800‌متر برای ساخت‌وسازهای تهران غیرکارشناسی است

مدیرکل حریم شهر تهران گفت: تا زمانی که تعریف درست و واضحی از محدوده حریم شهر تهران وجود نداشته باشد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در عرصه حریم ادامه خواهد یافت. به گزارش ایسنا، ابوتراب افزود: از دیدگاه شهرسازی و کارشناسی خط محدوده خدماتی باید خط محدوده ساخت‌وسازهای شهری باشد و پس از آن محدوده حریم آغاز شود. وی افزود: تعیین خط تراز ۱۸۰۰‌متر برای ساخت‌وساز در شهر تهران تصمیمی غیرکارشناسانه بود، زیرا باعث شد در پهنه شمال تهران حریم خدماتی تا تراز ۱۸۰۰‌متر گسترش یابد، در حالی که برای حفظ حریم شهر باید علاوه بر ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز مانع از گسترش محدوده خدماتی شد.

وی تصریح کرد: هنگامی که سازمان‌های مختلف بدون توجه به محدوده خدماتی در خارج از این محدوده خدمات‌رسانی کرده و نیازهای اولیه از جمله آب و برق، گاز و تلفن را تامین می‌کنند، شهرداری مجبور است به افرادی که در این مناطق ساکن می‌شوند خدمات‌رسانی کند و در واقع به مرور زمان محدوده خدماتی گسترش می‌یابد.

مدیرکل حریم شهر تهران تاکید کرد: اراضی بلافصل محدوده خدماتی و خط حریم باید محدوده حریم تلقی شود و از هرگونه ساخت‌وساز در این محدوده جلوگیری شود.

ابوتراب گفت: بر اساس قانون هرگونه ساخت‌وساز در محدوده حریم ممنوع است، اما تا زمانی که تعریف مشخص و درستی از محدوده حریم و محدوده خدماتی وجود ندارد نقض قوانین مشهود خواهد بود.

وی اجرای طرح یکپارچگی حریم تهران را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: شهردار تهران از عدم صدور مجوز ساخت در خارج از خط حریم تهران و اجرای طرح یکپارچگی حریم شهر حمایت جدی می‌کند.