بر اساس مصوبه دولت وام مسکن روستایی در سال جاری با ۱۵درصد افزایش نسبت به سال گذشته به شش میلیون و ۵۵۰هزار تومان افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری فارس، دولت در سال جاری وام مسکن روستایی را برای احداث و بازسازی از ۵میلیون و ۷۰۰هزار تومان سال ۸۵ با ۱۵درصد افزایش به ۶میلیون و ۵۵۰هزار تومان رسانده است تا متقاضیان این گونه وام‌ها در روستاها با فراغ بیشتری اقدام به احداث و بازسازی واحدهای مسکونی خود کنند.

بنابراین گزارش، بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه سالانه باید ۲۰۰هزار واحد مسکونی با اختصاص وام احداث و بازسازی شود، بنابراین عملیات اجرایی طرح مزبور با وام ۵میلیون تومانی آغاز شد. البته دولت قرار است امسال این تعداد را به ۳۰۰هزار واحد مسکونی افزایش دهد. پرداخت وام مسکن روستایی سال ۸۵ نیز با ۷۰۰هزار تومان رشد به ۵میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید و عملیات اجرایی پرداخت این وام‌ها نیز از اواخر سال گذشته آغاز و تاکنون نیز ۱۵۵هزار پرونده تشکیل شده است.

بنابراین گزارش، تاکنون ۷۰هزار واحد مسکونی برای دریافت وام ۵میلیون و ۷۰۰هزار تومانی به بانک‌ها معرفی و برای ۲۰هزار واحد مسکونی نیز قرارداد بسته شده است، بنابراین مطمئنا تا اواخر خردادماه سال جاری نیز باقیمانده متقاضیان که در حدود ۱۳۰هزار نفر خواهند بود، به بانک‌ها معرفی می‌شوند.