گروه مسکن- تلاش‌های گسترده در سطح جهانی می‌تواند جایگاه و نام خلیج‌فارس را مستمر و مستحکم کند و نامگذاری پروژه‌های عمرانی و ساختمانی به اسم «خلیج‌فارس» می‌تواند تلاش‌های غرب را در کمرنگ نشان دادن فرهنگ و تمدن ایران بی‌اثر کند. این عبارات بخشی‌از بیانیه انجمن مفاخر معماری ایران به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس است. این انجمن با ارسال نامه‌ای به دفتر روزنامه ضمن یادآوری روز دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج‌فارس که نهادی تاریخی از وحدت ملی است، تصریح کرده است:

چنانچه امروز ما سخنی برای گفت‌وگو در مجامع جهانی داشته باشیم، در درجه نخست ارائه میراث معنوی و دیدگاه‌های فرهنگی‌مان است. در حال حاضر، غالب این میراث متعالی به نام‌های غیر در جهان مشهور است و ارتباط آن با ایران، کتمان می‌شود. نام خلیج‌فارس و اصالت تاریخی آن از جمله گنجینه‌های گرانقدر این تمدن است که دنیای امروز، تحت‌تاثیر القائات و هجمه تبلیغی، از آن صرفنظر کرده و به نام‌های مجعول و مجهول بیشتر توجه دارد.

انجمن مفاخر معماری ایران بر این باور است که تلاش‌های گسترده در سطح جهانی می‌تواند جایگاه و نام خلیج‌فارس را مستمر و مستحکم کند و این امر باید همزمان در داخل کشور نیز آغاز شود.

این انجمن تاکید کرده است: در سال‌جاری ضمن برگزاری مراسم ویژه برای بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس و تکریم ارزش‌های میراث معنوی کشور در جای جای میهن اسلامی لازم است نسبت به نامگذاری و ثبت‌نام وزین خلیج‌فارس بر آثار و عناصر (موجود یا در دست اجرا) نظیر پروژه‌های عمرانی، خانه‌سازی، مراکز آموزشی و فرهنگی و اقتصادی، مراجع گردشگری، اماکن عمومی و گذرگاه‌ها و... اقدام مناسب شود و مراتب از طریق رسانه‌ها به نحو مقتضی اعلام شود. باشد که نسل‌های آینده، در اعتلای ارزش‌های بر جای مانده از قرون و میراث نیاکان این مرز و بوم، بیش از پیش اهتمام ورزند.