دیدار شهردار تهران از بزرگ‌ترین تونل دنیا

شهردار تهران و هیات همراه وی در سفر به سوئیس از تونل Neat که بزرگ‌ترین تونل دنیا محسوب می‌شود، دیدن کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار که سفیر سوئیس در ایران و برخی مقامات شهرداری زوریخ، دکتر محمد باقر قالیباف را همراهی می‌کردند. بازدیدکنندگان پس از یک ساعت پرواز به وسیله هلی کوپتر به محل کارگاه تونل در بلندی‌های آلپ عزیمت کردند.

شهردار تهران و همراهان او در این بازدید، پس از حضور در عمق ۱۰۰۰‌متری سطح زمین، از مراحل مختلف انجام کار در این تونل بازدید کردند.

تونل Neat که بزرگ‌ترین تونل دنیا محسوب می‌شود هم‌اکنون ۶۰‌درصد پیشرفت کاری داشته و بر اساس پیش‌بینی‌ها عملیات ساخت آن تا سال ۲۰۱۵ میلادی به طول خواهد انجامید.

این تونل ۵۷ کیلومتری که از زیر کوه‌های آلپ، دو کشور ایتالیا و سوئیس را به هم متصل می‌کند، به منظور عبور قطار ساخته می‌شود و به لحاظ دقت محاسبات مهندسی، حجم عملیات و جنس سنگ‌ها در نوع خود کم‌نظیر است.

بنابراین گزارش، شهردار تهران و هیات همراه در این سفر از دانشگاه پلی تکنیک سوئیس و شهرک علمی آن نیز دیدن کردند.

دانشگاه زوریخ از معتبرترین دانشگاه‌های اروپاست و دانشمندانی همچون آلبرت انیشتین، هم فارغ‌التحصیل و هم استاد این دانشگاه بوده‌اند.

شهردار تهران و همراهان همچنین در این سفر ضمن بازدید‌های میدانی از سیستم حمل‌و نقل شهری کشور سوئیس، پارکینگ‌های عمومی و روش‌های ایمن‌سازی معابر، به بحث و تبادل نظر با کارشناسان دانشگاهی و متخصصان حمل و نقل و ترافیک پرداختند.

قالیباف را در این سفر، معاونان امور مناطق، خدمات شهری، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین مشاور شهردار در امور فضای سبز، همراهی می‌کنند.