خانه ییلاقی نمونه ماه دسامبر

شرکت ساختمانی «مک گروهیل» هر ماه خانه‌ای را به عنوان خانه نمونه ماه انتخاب می‌کند. خانه برگزیده ماه دسامبر این شرکت خانه‌ای ییلاقی در حومه نیویورک بود که با طرح ساده خود توانسته خانه‌ای منحصر به فرد برای زندگی در طبیعت باشد. این خانه متعلق به «روت ریچل» سردبیر مجله «گورمت» و همسرش «مایکل سینگر» تهیه کننده تلویزیونی است. مساحت این خانه ییلاقی ۲۳۵ متر مربع است که در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار ساخته شده است. طراحی این خانه بسیار ساده است. هدف از ساخت این خانه ییلاقی فراهم آوردن فضایی دلباز با حداکثر استفاده از مناظر اطراف بود. سقف این خانه یک طبقه قابلیت نگهداری انبوهی از برف را دارد. «روت ریچل» می‌گوید: زندگی در این خانه مانند زندگی در دل طبیعت است.

آشپزخانه ‌این خانه ییلاقی به شکل یک نعل است که دور تا دور سالن پذیرایی و ناهارخوری آن را فراگرفته. اتاق مطالعه آن که کتابخانه بزرگی یکی از دیوارهایش را به طور کامل پوشانده، دارای دیوارهای شیشه‌ای است که می‌توان از مناظر بیرون از خانه در هنگام مطالعه لذت برد.

همچنین اتاق ناهارخوری سراسر شیشه‌ای برروی تراس مسطح این خانه طراحی شده به طوری که بتوان بدون مزاحمت حشرات، از مناظر و صداهای طبیعت در هنگام صرف غذا استفاده کرد.