کشف راز معماری اهرام مصر

یک معمار فرانسوی اعلام کرد که راز ۴۵۰۰ ساله بزرگ‌ترین هرم مصر را کشف کرده است و نحوه ساخت آن از داخل به خارج بوده است. در گذشته دانشمندان اعتقاد داشتند که مقبره فرعون خوفو، آخرین بازمانده عجایب هفت‌گانه دنیای قدیم، با استفاده از یک رامپ وسیع در مقابل بنا و یا یک رامپ مارپیچ که در دور بنا چرخیده بود، برای حمل و به بالا کشیدن سنگ استفاده می‌شد.

در رد این تئوری، ژان پیر هودین می‌گوید: «تکنولوژی سه بعدی پیشرفته نشان می‌دهد که رامپ اصلی برای بالا کشیدن سنگ‌های حجیم به نوک هرم، ۱۰-۱۵ متر داخلی‌تر از پوسته خارجی قرار داشته است، ایجاد یک هرم داخل یک هرم».

هودین همچنین در مراسم پرده‌برداری از شبیه‌سازی کامپیوتری فرضیه‌اش اضافه نمود، «این فرضیه از تئوری‌های قبلی بهتر است، زیرا تنها تئوری است که کار می‌کند».

برای اثبات این فرضیه، آقای هودین یک تیم حرفه‌ای از ۱۴ مهندس یک شرکت مدل ساز طراحی هواپیما و اتومبیل، Dassault Systemes تشکیل داده بود که به مدت ۲ سال روی این پروژه کار کرده‌اند.

هم اکنون یک تیم بین‌المللی آماده فراهم نمودن وسایل کاوش‌های بیشتر با استفاده از رادارها و دوربین‌های گرمایاب، heat detecting cameras توسط یک شرکت دفاعی فرانسوی در صورت موافقت مقامات مصری است.